• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X16SZR: stotteren,KVS verbruik en sludge = koppakking?

@miral astra wrote:

db riem zo goed als nieuw: of niet, kop eraf nieuwe riem!!!!

Ook als hij er nog geen 10k op zit?

Wat kost de riem los ongeveer (incl BTW?) want anders ga ik dat alsnog aangeven. Uurloon weet ik zeker dat hij niet gat rekenen, hij doet dit soort dingen altijd heel netjes (ook al 600 euro misschien ene hoop geld)

Zoooo... 650 euro armer, maar onze astra is weer helemaal perfect!

Pfieeeeeeuuuuwwww nu even geen gekkigheid meer hoor!

Ik krijg er zelf een vlakke kop van.....

maar hij doet het weer, en dat is het belangrijkste.

ik begrijp dat je hem niet zelf heb gedaan "650"euro :cry kijk ff of de thermostaat ook nieuw is.

650 is een gangbare prijs.

Ik heb 2x mn koppakking lek gehad a 600 Euro.

Inderdaad, de thermostaat, distri, waterpomp moeten allemaal nieuw zijn. Dat zit bij de prijs in.

Rik :)

ik vindt het best geld , ik had vorig jaar bij mijn vectra 1.6xel een koprep ( verbrande klep 2x ) en dat koste incl pakkingen € 450,00 en arbeid heb ik zelf gedaan scheelde mij teveel

en voor de gene die het zelf wil doen kan je beter doen wat asconahobbyist zegt :

Als je een beetje handig bent redt je dat ook zelf wel,vraagbaak erbij en hier een beetje vragen kom je een heel eind.

maar asconahobbyist en ik heb al samen een hele hoop weg gesleutelt de afgelopen bijna 20jaar ( of niet patrick )

en veel ombouw werk gedaan. :D

@opelfreak1975 wrote:ik vindt het best geld , ik had vorig jaar bij mijn vectra 1.6xel een koprep ( verbrande klep 2x ) en dat koste incl pakkingen € 450,00 en arbeid heb ik zelf gedaan scheelde mij teveel

en voor de gene die het zelf wil doen kan je beter doen wat asconahobbyist zegt :

Als je een beetje handig bent redt je dat ook zelf wel,vraagbaak erbij en hier een beetje vragen kom je een heel eind.

maar asconahobbyist en ik heb al samen een hele hoop weg gesleutelt de afgelopen bijna 20jaar ( of niet patrick )

en veel ombouw werk gedaan. :D

Tja, niet iedereen heeft een paar gouden handen zoals jullie.

Respect !!

Rik :)

ach,het is niet zozeer een kwestie van alleen maar gouden handen,het is vooral je vooraf goed inlezen en het belangrijkste,durven eraan te beginnen.

en anders kan je alsnog met een berg al dan niet verneukte onderdelen huilend bij de lokale garage aankloppen :mrgreen:

maar inderdaad,als je de vraagbaak goed doorleest en hier rondvraagt kan je voor jezelf al wel naagaan of je er aan durft te beginnen,al of niet met hulp van een medeforummer.

met de prijzen van vandaag de dag wil je het wel proberen zo zijn wij ook begonnen , zo hebben we het gehad dat onderweg de distributieriem brak van de ascona c 1.6 en dat net voor automatrialenzaak een nieuwe gekocht en voor de deur de nieuwe erop gezet en weer verder gereden en dat duurde nog net geen 30min ( samen met asconahobbyist )

@miral astra wrote:maar hij doet het weer, en dat is het belangrijkste.

ik begrijp dat je hem niet zelf heb gedaan "650"euro :cry kijk ff of de thermostaat ook nieuw is.

Niet zelf nee. De thermostaat hebben ze gezegd, staat ook op de rekening, en heb alle vertrouwen in de garage dat het dan ook gedaan is. kan ik hem uberhaupt zien dan achter de distri?

@asconahobbyist wrote:ach,het is niet zozeer een kwestie van alleen maar gouden handen,het is vooral je vooraf goed inlezen en het belangrijkste,durven

Klopt. Ik ben een beetje handig. Dus van mijn diesel het gasklephuis, of thermostaat, wiellagers, dynamo, dat "durf" ik wel.

Maar dit soort grappen durf ik niet, gaat mij ook qua kennis en soms ook qua apparatuur / gereedschap te ver.

En als ik in de vraagbaak precies lees hoe het moet, met tekeningentjes en alles er bij, zie ik het mezelf nog niet doen ;)

Ik zeg dan maar (en dat is ieder voor zich) ik hobby graag aan mijn auto, maar dit is in mijn ogen een "professionele" klus.

Terug
Naar boven