robert_corsa
Woont hier bijna
hallo,
ik wil voor mezelf om veel bij te leren een x16xe opknappen/ombouwen in mijn corsa b.
let wel op, dit gebeurt met de tijd. dus kan zomaar volgend jaar zomer pas zijn ofzo.
op dit moment rijdt ik in een corsa gsi met een x16xe erin.
+goed vlot blokje. loopt harder en sterker dan menig x16xe.
+geen open luchtfilters, is voor zover ik weet altijd goed behandeld. orginele gsi uit 95. niks aan verbouwt van de 2de eigenaar gekocht
+alles dus aanwezig om 1op1 over te bouwen
+bak schakkelt goed, remmen zijn zo goed als nieuw.
-na lang stationair draaien en een dot gas komt er een licht blauw klein pluimpje uit de uitlaat.
-210.000 gelopen
-elke ochtend na het starten hoor ik een hard gezoem. lastig te omschrijven
-koppeling en drukgroep versleten
-startmotor, bougiekabels op
-erg klep geeft problemen. gasklep vervuild etc.
nu kan ik meerdere dingen doen:
-dit blok opknappen, kop revisie, erg klep vervangen etc etc
-ander blok zoeken met het risico dat deze olie drinkt, slechter loopt etc
-andere donor zoeken
ik zelf denk dat ik beter het huidige gsi blokje kan opknappen. ten eerste weet ik wat er aan mankeert, en hoe hij rijdt/gereden heeft. als ik een fris blokje wil, kom je sowieso al uit op reviceren.
wat denken jullie hiervan??
ohja, heb de gsi goed bekeken, maar deze gaat uitmekaar. hij roest toch wel behoorlijk op veel plekken. op het scherm rechtsachter zit een berg plamuur en deuken aan de binnenzijde. stuurinrichting is ook niet helemaal top. hij stuurt veel zwaarder dan een andere gsi (getest in een andere gsi)
vooral de roest is een probleem.
-chassisbalken achter verrot (best wel erg verrot)
-kokerbalk links zitten enkele gaten in
-kokerbalk recht heeft roestplekken (zijn nog niet door) binnekant nog niet bekeken
-meerdere gaten in de wielkasten achter
-veerschotels weg
-achter de achterbumper is het gaten kaas
-frontbalk gatenkaas
-balken waar de motor in hangt zijn gatenkaas
-achteras heeft meerdere plekken.
zelf kan ik niet lassen
en dat is 1 van de weinige dingen die ik mezelf niet wil aanleren. net als stucen van muren. sommige dinge moet je uitbesteden.
ik wil voor mezelf om veel bij te leren een x16xe opknappen/ombouwen in mijn corsa b.
let wel op, dit gebeurt met de tijd. dus kan zomaar volgend jaar zomer pas zijn ofzo.
op dit moment rijdt ik in een corsa gsi met een x16xe erin.
+goed vlot blokje. loopt harder en sterker dan menig x16xe.
+geen open luchtfilters, is voor zover ik weet altijd goed behandeld. orginele gsi uit 95. niks aan verbouwt van de 2de eigenaar gekocht
+alles dus aanwezig om 1op1 over te bouwen
+bak schakkelt goed, remmen zijn zo goed als nieuw.
-na lang stationair draaien en een dot gas komt er een licht blauw klein pluimpje uit de uitlaat.
-210.000 gelopen
-elke ochtend na het starten hoor ik een hard gezoem. lastig te omschrijven
-koppeling en drukgroep versleten
-startmotor, bougiekabels op
-erg klep geeft problemen. gasklep vervuild etc.
nu kan ik meerdere dingen doen:
-dit blok opknappen, kop revisie, erg klep vervangen etc etc
-ander blok zoeken met het risico dat deze olie drinkt, slechter loopt etc
-andere donor zoeken
ik zelf denk dat ik beter het huidige gsi blokje kan opknappen. ten eerste weet ik wat er aan mankeert, en hoe hij rijdt/gereden heeft. als ik een fris blokje wil, kom je sowieso al uit op reviceren.
wat denken jullie hiervan??
ohja, heb de gsi goed bekeken, maar deze gaat uitmekaar. hij roest toch wel behoorlijk op veel plekken. op het scherm rechtsachter zit een berg plamuur en deuken aan de binnenzijde. stuurinrichting is ook niet helemaal top. hij stuurt veel zwaarder dan een andere gsi (getest in een andere gsi)
vooral de roest is een probleem.
-chassisbalken achter verrot (best wel erg verrot)
-kokerbalk links zitten enkele gaten in
-kokerbalk recht heeft roestplekken (zijn nog niet door) binnekant nog niet bekeken
-meerdere gaten in de wielkasten achter
-veerschotels weg
-achter de achterbumper is het gaten kaas
-frontbalk gatenkaas
-balken waar de motor in hangt zijn gatenkaas
-achteras heeft meerdere plekken.
zelf kan ik niet lassen