• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X16XE ruikt raar na doortrappen

EdGSI

Post weleens wat
Mijn Corsa B GSI 1.6 16v ruikt af en toe een beetje raar nadat ik hem even doortrek boven de 4500/5000 rpm. Dit doet hij niet altijd maar wel geregeld. Ik rij hem altijd netjes warm voordat ik boven de 3000rpm ga. Dus ik doe geen gekke dingen als hij koud is.

Voor de rest is de auto goed onderhouden. EGR-klep laatst nog schoongemaakt omdat hij vaak stotterde en de EGR klep bleef hangen.

Wagen heeft 174000km gereden.

Hebben mensen dit ook wel eens meegemaakt ? En wat kan het zijn? Goedkope olie misschien?

Ik zou het echt niet weten.

Die geur kan overal vandaan komen, vuil op de uitlaat, schimmel in de airco, dingen in de buitenlucht die opgewarmd worden bij het ingaan van de auto.

Die geur kan overal vandaan komen, vuil op de uitlaat, schimmel in de airco, dingen in de buitenlucht die opgewarmd worden bij het ingaan van de auto.

Heb geen airco dus daar kan het al niet aan liggen:)

Dus voor de rest kan het geen kwaad denk je?;)

Heb geen airco dus daar kan het al niet aan liggen:)

Dus voor de rest kan het geen kwaad denk je?;)

Tja , waar ruikt het naar? Moeilijk te zeggen.

Ruikt inderdaad een beetje zoet maar toch ook een beetje verbrand haha king:

Tja , waar ruikt het naar? Moeilijk te zeggen.

Ruikt inderdaad een beetje zoet maar toch ook een beetje verbrand haha king:

Nou, dan verdenk ik de olie. 1liter op 1200km is best veel eigenlijk.

Er wordt altijd wel geroepen dathet normaal is, maar dat is het natuurlijk niet. Het blok zal allicht verder prima lopen, maar het klopt gewoon niet.

Geleen is mij iets (kuch) te ver weg, maar er is allicht wel een medeforummer die eens bij je in de auto wil gaan zitten.

Nou, dan verdenk ik de olie. 1liter op 1200km is best veel eigenlijk.

Er wordt altijd wel geroepen dathet normaal is, maar dat is het natuurlijk niet. Het blok zal allicht verder prima lopen, maar het klopt gewoon niet.

Geleen is mij iets (kuch) te ver weg, maar er is allicht wel een medeforummer die eens bij je in de auto wil gaan zitten.

Welke regio zit je? Misschien dat iemand in je buurt woont die even met je mee kan gaan om te ruiken?

Olie ruikt vaak wel iets zoet en verbrand.

Maja, koelvloeistof is ook zoetig ivm glycol.

En versnellingsbak olie heeft vaak ook een heel appart, lichtelijk zoet, geurtje.

Welke regio zit je? Misschien dat iemand in je buurt woont die even met je mee kan gaan om te ruiken?

Olie ruikt vaak wel iets zoet en verbrand.

Maja, koelvloeistof is ook zoetig ivm glycol.

En versnellingsbak olie heeft vaak ook een heel appart, lichtelijk zoet, geurtje.

Koppelinglucht zowiezo niet , ik weet hoe die ruikt ;)

Hij verbruikt opzich wel veel olie , misschien dat het daar ergens aan kan liggen?

1liter op 1200km is vrij normaal de laatste tijd :swear

Ik woon in Geleen , dicht bij maastricht in de buurt. Maarja je ruikt het niet altijd.

Je mag best een aantal uren bij me in de auto zitten maar denk niet dat je daar trek in hebt;)

Koppelinglucht zowiezo niet , ik weet hoe die ruikt ;)

Hij verbruikt opzich wel veel olie , misschien dat het daar ergens aan kan liggen?

1liter op 1200km is vrij normaal de laatste tijd :swear

Ik woon in Geleen , dicht bij maastricht in de buurt. Maarja je ruikt het niet altijd.

Je mag best een aantal uren bij me in de auto zitten maar denk niet dat je daar trek in hebt;)

Terug
Naar boven