• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X16XE, soms uitvallen bij intrappen koppeling

Signaal uit de teller alleen als je een mechanische kabel hebt, en een teller welke bij 20km/u begint.

anders heb je echt pulse uit de bak nodig.

Jouw auto is een beetje in elkaar gepuzzeld als ik je topics zo lees, je hebt best kans dat er een 1998 bak in zit, en een aandrijving (pulsegever) van een 1996 of ouder model.

Controleer eerst eens of je wel een tandwieltje op de bak hebt...

je kan ook een Pulsewiel hebben, dan heb je een modernere pulsegever nodig.

Willem

Foto even geleent.

CIMG4210.jpg

Er gaat een tandwieltje de bak in, dat is dat witte deel zegmaar, werkt allemaal prima totdat ik 80km/h of harder ga dan valt de teller binnen 5 seconden uit en dan blijft deze ook uit.

Daarom vind ik het ook zo vreemd, het werkt prima totdat je boven de 80km/h komt :wtf

De auto zelf is van '99 dus dat zou via de ABS moeten lopen? Dan zit er helemaal niets meer in de bak?

Misschien dat hij daardoor in de war raakt want ABS werkt namelijk ook niet en controlelampje daarvoor zie ik ook nooit oplichten.

Na mijn post gisteravond dacht ik trek de ABS zekering er gewoon eens uit, ABS functioneerde toch niet ivm. de GSI remmenupgrade. (denkik?)

En wat denk je?

PROBLEEM OPGELOST ;)

Als het via de ABS loopt dan heb je heel die aandring niet nodig..

Als je teller GOED aangeeft mag dit geen problemen veroorzaken..

van 1999 kan ook met een PULSE voeler zijn... zonder tandwieltje is dat (voor modellen zonder ABS)

willem

Ik heb een motor en bak uit 1997, auto zelf is van 1999.

Ik ga voor de gein eens de stekker van de sensor op de bak lostrekken en de ABS zekering er weer inzetten en eens kijken of ik dan nog steeds een snelheidssignaal heb.

Er zit wel ABS op aan het ABS gedeelte onder de kap te zien, lampje op dash doet het echter niet, ook niet bij inschakelen contact.

zal ik toch eens controleren of ze dat lampje er niet uitgehaald hebben? zo kan je ook niet zien of je een storing hebt eventueel? of ze hebben er een teller in geprakt van een niet ABS.. dan krijg je waarschijnlijk zulke storingen..

Ik vermoed het wel ja, het is sowieso een mengelmoesje van diverse bouwjaren.

Gelukkig loopt en rijd het nu prima king:

hoi hoi,

ik weet dat dit al een oude post is maar ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik heb ook zo'n sensor met tandwieletje, heb je het gewoon opgelost met die abszekering eruit te halen?

Terug
Naar boven