• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x16xel of c20ne

Hans1991

Post weinig
hoi,

omdat ik het niet echt kon vinden stel ik toch maar hier de vraag:hmmz Ik heb nou een 1.6je in mijn astra f met 173000 op de klok. Hij loopt nog goed en start elke ochtend, en brengt me overal waar ik maar wil:)

maar...

nou kan ik een komplete calibra c20ne voor 200 euro kopen, met als bedoeling om dat motorblok kompleet in mijn auto te leggen.

mijn vraag is of dit de moeite waard is, aangezien ik nou 101 pk heb en daarna 115 pk met een berg meer koppel:)

maar ga ik dit erg veel terug zien in verbruik? prestaties? en verzekering?

En zijn de motorsteunen van de x16xel geschikt voor de 2.0 of moet ik die ook nog ergens anders vandaan halen?

alvast bedankt:D

je hebt andere motorsteunen nodig, astra waar een big blok in zit.

een c20ne heeft wel eens stuk meer koppel, maar das niet de hoofdreden dat ik er voor zou gaan.

die x16xel motoren zijn niet de beste motoren (mening) maar als die van jou nog goed is.....

een c20ne loopt ongeveer 1 op 12.

of de verzekering duurder wordt hangt af van de verzekeraar.

je hebt andere motorsteunen nodig, astra waar een big blok in zit.

een c20ne heeft wel eens stuk meer koppel, maar das niet de hoofdreden dat ik er voor zou gaan.

die x16xel motoren zijn niet de beste motoren (mening) maar als die van jou nog goed is.....

een c20ne loopt ongeveer 1 op 12.

of de verzekering duurder wordt hangt af van de verzekeraar.

Dus jij zou eerder die c20ne erin leggen omdat je die x16xel niet vertrouwd?

Hij loopt opzich super hij tikt koud een beetje, en hij gaat in de 5 absoluut niet harder dan 180 op de teller, slijtage miss?

Dus jij zou eerder die c20ne erin leggen omdat je die x16xel niet vertrouwd?

Hij loopt opzich super hij tikt koud een beetje, en hij gaat in de 5 absoluut niet harder dan 180 op de teller, slijtage miss?

x16xel zijn de 16 kleppers he?

heb ik idd veel gezeik over gehoord dat dat een beetje mislukt was bij opel.

hoeveel km's staan er op het calibra blok?

x16xel zijn de 16 kleppers he?

hoeveel km's staan er op het calibra blok?

ja is idd een 16v:)

ja ze zeggen dat de koppakking vaak moeilijk doet bij deze modellen maar ik heb er eerlijk gezegt nog geen last van gehad.

de km's op het calibra blok heb ik eerlijk gezegt niet na gekeken, gezien de staat van de auto zelf gok ik op 2 ton..

ja is idd een 16v:)

ja ze zeggen dat de koppakking vaak moeilijk doet bij deze modellen maar ik heb er eerlijk gezegt nog geen last van gehad.

de km's op het calibra blok heb ik eerlijk gezegt niet na gekeken, gezien de staat van de auto zelf gok ik op 2 ton..

[rquote=1847016&tid=140917&author=Hans1991]Dus jij zou eerder die c20ne erin leggen omdat je die x16xel niet vertrouwd?

Hij loopt opzich super hij tikt koud een beetje, en hij gaat in de 5 absoluut niet harder dan 180 op de teller, slijtage miss?[/rquote]

weet niet waar jij harder dan 180km wil gaan dan ?

:P:P

[rquote=1847016&tid=140917&author=Hans1991]Dus jij zou eerder die c20ne erin leggen omdat je die x16xel niet vertrouwd?

Hij loopt opzich super hij tikt koud een beetje, en hij gaat in de 5 absoluut niet harder dan 180 op de teller, slijtage miss?[/rquote]

weet niet waar jij harder dan 180km wil gaan dan ?

:P:P

@ vincent23 heel grappig :D

er zitten vrij korte bakken achter die motoren waardoor de topsnelheid idd laag is.

kwa snelheid maakt het denk ik niet heel veel uit. (maar op top wel)

en natuurlijk de rij eigenschappen verschillen tussen 8v en 16v

die 16v smallblock motoren (vooral die in tigra`s en corsa`s b (de gsi uitvoering dus) willen nog wel eens 1 liter olie op 500 km gebruiken.

als die van jou niet als een malle rookt en zo veel verbruikt. is er niet direct aanleiding om het blok te zwappen

maar 200 voor een c20ne calibra is niet verkeerd :P

@ vincent23 heel grappig :D

er zitten vrij korte bakken achter die motoren waardoor de topsnelheid idd laag is.

kwa snelheid maakt het denk ik niet heel veel uit. (maar op top wel)

en natuurlijk de rij eigenschappen verschillen tussen 8v en 16v

die 16v smallblock motoren (vooral die in tigra`s en corsa`s b (de gsi uitvoering dus) willen nog wel eens 1 liter olie op 500 km gebruiken.

als die van jou niet als een malle rookt en zo veel verbruikt. is er niet direct aanleiding om het blok te zwappen

maar 200 voor een c20ne calibra is niet verkeerd :P

ja hij is verder nog goed:P maar vroeg me af of ik er op vooruit ging of niet. Er werd me laatst ook verteld dat die calibra met c20ne misschien wel zuiniger was dan mijn astra met c20ne.. door de aerodynamica:P wat hier van waar is vraag ik mij af:P

maar zou ik veel sneller zijn met c20ne?

@ vincent23 ik woon hier aan de grens bij duitsland:D

ja hij is verder nog goed:P maar vroeg me af of ik er op vooruit ging of niet. Er werd me laatst ook verteld dat die calibra met c20ne misschien wel zuiniger was dan mijn astra met c20ne.. door de aerodynamica:P wat hier van waar is vraag ik mij af:P

maar zou ik veel sneller zijn met c20ne?

@ vincent23 ik woon hier aan de grens bij duitsland:D

heel veel verschil zit er niet in, het koppel van de c20ne ga je wel merken :)

of je schopt die astra de deur uit en blijft calibra rijden :jerry

verschil in aerodynamica is denk ik onzin, dat ga je niet merken

heel veel verschil zit er niet in, het koppel van de c20ne ga je wel merken :)

of je schopt die astra de deur uit en blijft calibra rijden :jerry

verschil in aerodynamica is denk ik onzin, dat ga je niet merken

ja daar zat ik ook al aan te denken:D ik wou een advertentie zetten voor de astra, maar op het punt dat ik moest betalen werkte het niet meer met ideal..

ja daar zat ik ook al aan te denken:D ik wou een advertentie zetten voor de astra, maar op het punt dat ik moest betalen werkte het niet meer met ideal..

[rquote=1847019&tid=140917&author=DeMeistah]x16xel zijn de 16 kleppers he?

hoeveel km's staan er op het calibra blok?[/rquote]

Valt wel mee hoor, lusten alleen een druppie olie doordat de klepsteelrubbers minder worden. En voor alle 16 kleppers geld dat je er met iets mee beleid mee om moet gaan, fijnere oliekanalen dus de smering komt later pas goed op gang, dus rustig warmrijden dan heb je ook aan de 16 kleppers hele fijne goede motoren.

Persoonlijk zou ik het niet doen, als ie nog goed is. En je krijgt wel iets meer pk's maar je hebt me er ook niet een pens werk aan om het allemaal goed te krijgen.

Terug
Naar boven