• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X18XE1 schakelt steeds terug naar benzine

Ben benieuwd....op de 2 km naar de VOD schakelde de auto drie keer tussen LPG en benzine....

Dat was met warme motor, had net zo'n 50 km gereden...

Vandaag dus bij de VOD geweest. Ze zijn anderhalf uur bezig geweest en niets gevonden.

Lambda is goed (doorgemeten).

Mijn tweede vermoeden was de bobine, aangezien het erger werd met het warm worden met de motor. VOD had het over niet goed sluiten van een klep (lijkt mij vaag verhaal), maar ze hadden geen compressietest gedaan.

Iemand hier met een x18xe1 in de buurt van Breda? Misschien dat we dan eens even vijf minuten van bobine kunnen wisselen om dat uit te sluiten?

Alvast bedankt.

Niemand een x18xe1 hier in de buurt? Bobines van de x16xe is volgens mij hetzelfde.

Sorry, beetje ongeduldig, hoop op snelle reactie.

als ik mijn grossier mag geloven zit deze bobine ook op veel Fransozen...

en hij is gelijk aan die van de Z18XE

Willem

Okay...bedankt :)

Iemand met een x18xe1 of z18xe in de buurt van Breda dan?

Ik dacht dat x16xe ook een bobinebrug had, maar dan ben ik de war met de z16xe misschien?

denk het, maar de Bobine van de 2e generatie X16XEL en de Z16XE is anders als die van de 1800 zusjes.

ik heb gewoon kabels op mijn X16XE:

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

Willem

Okay, dank je :)

Nu nog even wachten of iemand hier een z18xe of x18xe1 heeft hier in de buurt en me even wil helpen door de bobine te testen.

ik zit zelf in Berkel en heb een X18XE1 op de bok staan, maar moet dan wel even de Bobine weer opsnorren, kon m zo gauw niet vinden laatst..

Willem

En je weet van die bobine dat die het goed doet?

Want dan vind ik het ook niet erg om een keer jouw kant op te rijden, dat is maar een klein uurtje.

Ben ook wel benieuwd naar je V6 Vec (en mss mag mijn Coupé dan wel op de foto ermee :kewlpics )

die nog geen 5 minuten die ie gedraait heeft (geen vloeistofkoeling meer aanwezig) liep ie als een zonnetje.

heej er ontbrakt het een en ander:

100_3722.jpg

De motor en ook de bobine hebben 87.000km weg, ga er wel vanuit dat ie goed is ja..

Willem

Ook met jouw auto wil ik nog wel op de foto hoor, Rik :)

Willem, ik ga dit weekend verhuizen, mag ik jou binnenkort pm'en voor een afspraak?

kijk eens naar de waterslangen naar de verdamper denk dat het dunnen zijn deze zou ik vervangen voor dikke slangen net zo als die van de kachel even nieuwe aansluitingen halen en slang daar door veel meer warmte in de verdamper tijdens rijden als ik je verhaal zo lees bevriest de verdamper door te lage temp in verdamper kan mogelijk ook defect code lamda sensor veroorzaken komt door te arm mengsel niet door defect sensor !!! deze modificatie meermaals met succes gedaan zelfde klacht hoop dat je er wat aan hebt

Camper, een dis? Distributie?

Ik verdenk zelf de bobine, dus daar ben ik naar op zoek.

Vectra61, het is jaren goed geweest en hoe warmer de motor wordt (dus ook de motorruimte warmt dan op), hoe erger het probleem wordt. Dus ook dat lijkt me onlogisch? Eerst binnenkort langs wim-v6, binnenkort even een datum prikken.

uit ervaring kan ik je vertellen dat de dunne uitstoompijpjes tussen de kachel slangen verkalken waardoor in de loop der tijd de door stroming geblokkeerd cq te weinig is

verdamper hangt als het goed is tegen het front (rijwind)waardoor je van het zomer minder last zal hebben gehad

groetjes vectra 61

Terug
Naar boven