• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X20xer hapert af en toe/ houd in

Hallo mede opel rijders,

ik zit nog steeds met een erg vervelend probleem met mijn Astra G opc (x20xer blok)

ik heb de auto nu zo'n 1,5 jaar en dit probleem speelt nu ongeveer al een jaar ik ben al eens met hulp van het forum aan het zoeken geweest aan de hand van de tips die ik toen gekregen heb, zie ook topic http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?t=177313.

aangezien het motorisch is wil ik om het duidelijk te houden hier een nieuwe start maken in dit forum:

ik zal het hier kort omschrijven wat de storing is:

Tijdens optrekken houd de motor soms in, vaak zo vlak voor de 4000 tpm, naarmate de versnelling hoger word voel je het steeds erger (in 5 het meest).

sinds de zomer heb ik veel km's gemaakt dus er is weer het een en ander uit te sluiten.

eerst even wat er al gedaan is:

* olie en filter 2x vervangen

* gasklep gereiningd

* stappen motor pakking vervangen en schoon gemaakt

* brandstof filter (zat ook verkeerd om) vervangen 2x

* Luchtmassameter vervangen

* bougie's vervangen voor origineel (

* bougie kabels en bobine brug getest met wat om te kijken op doorslaan (niet het geval)

* uit laten lezen bij opel geeft geen fout code

na het vervangen van de LMM was het zo goed als weg, daarna kwam het langzamerhand weer terug.

Vlak voor de vakantie haalde ik de Denso Iridium bougie's die ik er 10000km in had zitten eruit die er toen zo uit kwamen:

DSC_0216_zpscf900583.jpg

DSC_0213_zpsa01cca11.jpg

als je goed kijkt kan je zien dat de electrode's behoorlijk zijn ingevreten bij iniedergeval 2 vd vier.

Nadat ik de bougie's had vervangen voor origineel vlak voor de vakantie was het inhouden eigenlijk weg, ik ben vervolgens naar italie gereden en heb daar 1x gehad dat hij even in storing schoot op de snelweg verder heb ik geen last gehad in zo'n 3000km afstand, wel heb ik in die 3000km alleen maar euro 98 of vpower100 getankt en in duitsland goed hard door gereden met grote stukken 200km/h per uur en uitschieters naar de top (225km/h).

na de vakantie is het inhouden langzaam terug gekomen.

Afgelopen week ben ik met de auto naar normandie (frankrijk geweest) eerste 50 km deed hij het ook, nadat ik getankt had en verder reed heb ik tot in frankrijk geen last gehad.

Daar ongeveer 500km gereden waar ik hem af en toe wel voelde af en toe niet 1x echt in storing geschoten.

Terug weg gisteren eigenlijk constant wel aanwezig, hele weg 140km/h met af en toe 160km/h. eenmaal over de nederlandse grens even dollen met een bmw alleen toen schoot hij weer in storing. Als hij echt in storing schiet gebeurd dit als ik constant rijd in 5 met bijvoorbeeld 100km/h, dan terug schakel naar 4 en dan vol gas geef, eerst voel je een hapering waarna hij eigenlijk direct in storing schiet (oranje lampje met steek sleuteltje). gas geven doet hij dan niet meer, dus ik moet dan contact uit en aan doen om weer verder te kunnen.

wat ik verder nog kan zeggen is dat hij bij warme motor onrustig is op lage toeren het (denk ik) bekende aan/uit gevoel, ook als ik me gas los laat geeft hij even een soort schokje voor hij af remt op de motor.

ik weet dat het een heel verhaal is maar hoop dat jullie me kunnen helpen nog meer uit te sluiten, alvorens ik beslis hem naar de dealer te brengen of dat ik zelf nog een onderdeel ga vervangen

Mijn idee nu is de lambdazonde wat denken jullie?

Terug
Naar boven