• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X20XER nog verder tunen..?

Hallo,

Ik zoek me al een tijdje rot op het internet over het verder tunen van een X20XER motor (oftewel de OPC 1).

Deze motoren zijn natuurlijk al flink opgepept maar ik kan er vrijwel niks over vinden!

Tuurlijk zijn er uiteraard opties zoals een andere motor maar dit is geen optie voor mij. Ook omdat ik dit zonde vindt van me orginele OPC 1.

Nu is er nog chiptuning, heeft dit nog zin op deze auto? Bij Eds is er een chip zou hem schijnbaar verhogen naar 170 pk en het toerental grens verhogen naar 7700!

Iemand nog suggesties, ideeen of ervaringen zonder gigantische ingrepen te verrichten (zoals motorswap of installeren van een turbo)?

wat heb je tot nu toe gedaan met je x20xer??

en euh stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic des te meer mensen je kennen des te meer je geholpen wordt

wat heb je tot nu toe gedaan met je x20xer??

en euh stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic des te meer mensen je kennen des te meer je geholpen wordt

Het gaat hier om een volledig standaard Astra OPC, met enkel een remus einddemper en 'ontgrensd' luchtfilterbox.

Dbilas heeft verschillende onderdelen zoals inlaten alleen is er wel dikke portemonnee voor nodig...

Het gaat hier om een volledig standaard Astra OPC, met enkel een remus einddemper en 'ontgrensd' luchtfilterbox.

Dbilas heeft verschillende onderdelen zoals inlaten alleen is er wel dikke portemonnee voor nodig...

Vergeet het maar, alles wat je gaat proberen is zonde van de moeite en nog meer zonde van je geld. Heb in hetzelfde bootje gezeten en uiteindelijk heb ik toch een z20let in de opc1 gebouwd.

Vergeet het maar, alles wat je gaat proberen is zonde van de moeite en nog meer zonde van je geld. Heb in hetzelfde bootje gezeten en uiteindelijk heb ik toch een z20let in de opc1 gebouwd.

Zo'n donkerbruin vermoeden had ik al, beetje jammer eigenlijk.

z20let is een goede keuze idd, alleen vindt het persoonlijk een beetje zonde van een Opc1.(haalt de exclusiviteit eruit..)

Zo'n donkerbruin vermoeden had ik al, beetje jammer eigenlijk.

z20let is een goede keuze idd, alleen vindt het persoonlijk een beetje zonde van een Opc1.(haalt de exclusiviteit eruit..)

Lichter maken is ook een optie en zou hem ook niet misstaan,alleen 2 recaro stoelen ;)

Alleen heeft voor mij niet zoveel nut, achterbank-en reservewiel eruit zou absoluut kunnen.

Maar of dit zoveel nut zou hebben, bespaar je misschien bijelkaar 30 kg mee?

Daarbij wordt de auto dagelijks gebruikt, dus kan hem niet gaan strippen tot de carroserie bodem.

Lichter maken is ook een optie en zou hem ook niet misstaan,alleen 2 recaro stoelen ;)

Alleen heeft voor mij niet zoveel nut, achterbank-en reservewiel eruit zou absoluut kunnen.

Maar of dit zoveel nut zou hebben, bespaar je misschien bijelkaar 30 kg mee?

Daarbij wordt de auto dagelijks gebruikt, dus kan hem niet gaan strippen tot de carroserie bodem.

denk dat je auto juist exclusiever wordt als je er een z20let erin bouwd, rijden niet veel OPC's type 1 met een z20let erin.

Maar snap dat je um origineel wilt houden. Maar heb wel eens gelezen dat het blokje nog wel redelijk te tunen is, maar dan praat je over dezelfde kosten als een z20let inbouwen en dan heb je iets van 185 pk. Met een z20let en een chippie heb je al snel rond de 230PK.

denk dat je auto juist exclusiever wordt als je er een z20let erin bouwd, rijden niet veel OPC's type 1 met een z20let erin.

Maar snap dat je um origineel wilt houden. Maar heb wel eens gelezen dat het blokje nog wel redelijk te tunen is, maar dan praat je over dezelfde kosten als een z20let inbouwen en dan heb je iets van 185 pk. Met een z20let en een chippie heb je al snel rond de 230PK.

de x20xer is net zo op te fokken als een c20xe je moet alleen weten wat je doet.

voornamelijk kop/inlaat bewerken en nokkenassen doen al heel veel bij deze motor.

verder uitlaatsysteem en chippen. maar ligt er ook aan hoever je wilt gaan met de pk's.

de x20xer is net zo op te fokken als een c20xe je moet alleen weten wat je doet.

voornamelijk kop/inlaat bewerken en nokkenassen doen al heel veel bij deze motor.

verder uitlaatsysteem en chippen. maar ligt er ook aan hoever je wilt gaan met de pk's.

Jep, alleen is fabrieksaf dit al gedaan.

Dus ben benieuwd of je ook daadwerkelijk meer prestaties boekt als je bijvoorbeeld de 'standaard' snelle spruitstuk en nokkenas gaat vervangen voor een ander snel aftermarket product.

Ik denk persoonlijk dat je niet veel hoger of misschien wel slechter zal uitkomen en wel met een lege portemonnee.

Chippen zie ik wel nog als mogelijkheid maar dit zullen waarschijnlijk ook minimale winsten zijn neem ik aan..

Iemand ervaring met het chippen van x20xer?

Terug
Naar boven