• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x20xev naar z20let ombouw

@Haasje17 wrote:Baas J de z20let komt uit de clima auto. Dus gewoon dashboom en kachelhuis ombouwen. Dan is hij er al.

Hij schreef dat de dashboom verknipt was. ;)

Altijd, er komen ook nog 50e voorkeur kosten bij. Daarna krijg je een uitnodiging voor Lelystad. Je moet ook aan kunnen tonen waar het blok uit kwam en daar een factuur van hebben. Tevens moet het bloknummer overeen stemmen met het chassisnummer van de auto waar t uitkwam.

Die van mij was z16xe naar x20xer inclusief kentekenbewijs van de orginele auto enz..

Typegoedkeuring papieren van opel en nog wat andere gegevens.

Je hebt helemaal geen typegoedkeuring nodig als je naar lelystad moet, je krijgt een individuele typegoedkeuring.

hoe gaan ze er mee om in lelystad? ik hoorde van verschillende bronnen dat er nogal eens flink 'proef' gereden wordt met je auto..?

of zijn dat maar fabeltjes?

mvg Matty

@Baas J. wrote:Je hebt helemaal geen typegoedkeuring nodig als je naar lelystad moet, je krijgt een individuele typegoedkeuring.

Ja dat klopt, maar had het meegenomen om mischien zo onder bepaalde tests uit te kunnen komen. Want volgensmij heb jij er minder gehad dan ik voor 600 euro. Ik weet al niet precies meer wat het allemaal was maar mij werd verteld dat het varieerde van 140 tot 2000 euro afhankelijk van de door hun gezienne tests die dienen te worden uitgevoerd.

Dit word trouwens altijd en enkel in lelystad gedaan andere keuringstations mogen wel oudere autos omkeuren welke niet aan deze test dienen te worden onderworpen.

Is toch wat meer werk / geld dan verwacht . Denk toch dat ik het blok maar te koop zet als iemand intresse heeft 106.000 gelopen dealer onderhouden boekjes erbij en carpas zit er ook bij groetjes nick

proefrijden met je auto, je gaat naar Lelystad niet naar Zandvoort.

Is dus meteen naar het rijk der fabelen geschoten. Is gewoon een uitgebreide APK die je auto ondergaat.

Terug
Naar boven