• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X20XEV Probleem

Junior125

Post weleens wat
Heej, mijn x20xev heeft ergens n storing zitten maar weet t nou ff nie meer.

Heb de nokkenas sensor en de krukassensor al vervangen, maar helpt niks, hij gaat wel rond maar dan ineens lijkt t of die vastslaat en dan begint ie ineens weer. Heb ik gehoort dat t aan de krukassensor ligt, als ik die losgooi doet ie nog precies hetzelfde, zit er mischien verschil in die sensors??

Zit gewoon n nieuwe originele van de dealer op. Gr's

de krukassensor zit een kabel aanvast met n stekker dus dat daar n breuk in zit lijkt me sterk.

kan m nie uit lezen want kan er nie mee rijen :P

T enige wa ik me kan bedenken is dat de stekker niet goed is, die paste niet goed, ene kant zit zo'n schuifstuk zeg maar en da was breder als die eruit komt dus heb ik die n beetje aangepast datie er wel ingaat, mischien dat daar aan licht dat t gewoon de verkeerde sensor is.

Iemand nog n ander idee?? Gr's

de krukassensor zit een kabel aanvast met n stekker dus dat daar n breuk in zit lijkt me sterk.

kan m nie uit lezen want kan er nie mee rijen :P

T enige wa ik me kan bedenken is dat de stekker niet goed is, die paste niet goed, ene kant zit zo'n schuifstuk zeg maar en da was breder als die eruit komt dus heb ik die n beetje aangepast datie er wel ingaat, mischien dat daar aan licht dat t gewoon de verkeerde sensor is.

Iemand nog n ander idee?? Gr's

nee die is goed, het gaat om de krukassensor, die geeft problemen, motor is van 1995 net zoals de wagen.

Gr's

nee die is goed, het gaat om de krukassensor, die geeft problemen, motor is van 1995 net zoals de wagen.

Gr's

ja welke ecu ik heb weet ik zo nie, wagen is van 95 da weet ik wel, maar er zit wel al n nieuwe nokkenas sensor op, wel n nieuw type want er zit ook al een nieuwe kabel / stekker op.

Morgen maar s ff kijken of t echt aan die sensor ligt.

Gr's

ja welke ecu ik heb weet ik zo nie, wagen is van 95 da weet ik wel, maar er zit wel al n nieuwe nokkenas sensor op, wel n nieuw type want er zit ook al een nieuwe kabel / stekker op.

Morgen maar s ff kijken of t echt aan die sensor ligt.

Gr's

lees hem anders is uit via de paperclip methode dan weet je zeker welke het is. of kijk en vraag in je buurt of iemand een opcom heeft ken die hem voor je uitlezen.

edit:

100% zeker dat jij simtec 56.1 hebt.

mogelijk heb je verkeerde sensoren. zeker als er een sensor niet direct past.

lees hem anders is uit via de paperclip methode dan weet je zeker welke het is. of kijk en vraag in je buurt of iemand een opcom heeft ken die hem voor je uitlezen.

edit:

100% zeker dat jij simtec 56.1 hebt.

mogelijk heb je verkeerde sensoren. zeker als er een sensor niet direct past.

oke thnx, ga ik morgen eerst maar s ff n andere sensor halen, en dan hoop ik dat opgelost is want heeft me lang genoeg geduurt,

hoe zat da ook alweer met die paperclip methode, had m gevonden opt forum maar ben m alweer kwijt.

Alvast Bedankt. Gr's

oke thnx, ga ik morgen eerst maar s ff n andere sensor halen, en dan hoop ik dat opgelost is want heeft me lang genoeg geduurt,

hoe zat da ook alweer met die paperclip methode, had m gevonden opt forum maar ben m alweer kwijt.

Alvast Bedankt. Gr's

Terug
Naar boven