• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x30xe , foto ivm distributie.

Er staat in de steun van de middelste looprol en spanrol, een code. EB = 00 set (tot chassisnr), 01 = 01 set(vanaf chassisnr).

heb een foto, iemand van de heren die mij kan vertellen welke distributieset hierop moet?

distrix30xe_zpsbc9237ac.jpg

Iig niet die van het laatste type. De bovenste rol staat centraal tussen de banken, en rol rechtsonder is geen vaste zie ik en zit laag.

Maar nogmaals, waarom kijk je niet gewoon wat het serie/productie nummer is, dat staat op je motor nl. Even schoonmaken met een staalborsteltje en je weet alles..

@ Carlo Astra, er stond inderdaad EB in de steun!

@ Jerremy, heb er gisteravond naar gekeken, motornummer begint met 080.

Dus inderdaad de eerste set, dank jullie wel heren.

Ga je zelf de nieuwe set monteren ??

De inlaat delen sluiten niet mooi inwendig op elkaar aan ! ook is het alu zeer ruw !

Heb dit zelf bijgeslepen korrel 280 met vet ! zodat alles aansluit zonder verzet, en glad is, ook de pakking !

De traxie control klep 68 mm de gasklep is 64 mm ! aanzuigbuis in de luchtfilterbak is 50 mm kleinste maat !!! ahumm een mooie cold intake is van piper cross - viper kit

effe googelen ....

alleen even kijken op het span stelblok, daar staat EB of 01 op, dan weet je welke set je hebt.

Span en stel blok is dat alu blok waar de Spanrol en het stelwiel nokkenassen van de distri op zitten.

willem

Motor nummer staat aan de oliefilterkant bij de x3.0xe. op een verdikking.

Ik heb ook mijn alu ww vervangen tijdens de revisie door een rvs type en daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Zoals al aangegeven de motor komt mooier en sneller op temperatuur.

Motornummer is ook niet heel betrouwbaar als het op de distrisets aankomt helaas...

Gewoon op het spanblok kijken wat er op staat...

Willem

Terug
Naar boven