• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon Astra GTC

origineel gepost door Spacejam

aangezien de hoogteregeling ook niet zichzelf continu bijstelt.

Dat doet ie dus wel he!

zet hem maar eens voor het koplampafstelapparaat en laat even iemand op de kont dijnen.

werkt het ook snel genoeg bij bijv een drempel waar het als eerste als storend wordt ervaren?

Als ik de hoogte regeling aanstuur gaan de lampen dus enorm traag op en neer, lijkt me stug dat hij bijvoorbeeld de snelle hobbel van een drempel direct kan corrigeren of werkt dat motortje sneller als hij door ahl wordt aangestuurd?

meteen even een vraagje:

gaan de lampen op en neer als je de auto start als je ook ahl hebt? want dit zie ik ook wel ooit bij xenon lampen.

werkt het ook snel genoeg bij bijv een drempel waar het als eerste als storend wordt ervaren?

Als ik de hoogte regeling aanstuur gaan de lampen dus enorm traag op en neer, lijkt me stug dat hij bijvoorbeeld de snelle hobbel van een drempel direct kan corrigeren of werkt dat motortje sneller als hij door ahl wordt aangestuurd?

meteen even een vraagje:

gaan de lampen op en neer als je de auto start als je ook ahl hebt? want dit zie ik ook wel ooit bij xenon lampen.

bedankt voor alle reacties. Hier kan ik weer wat meer.

Nu maar eens opzoek gaan naar alle onderdelen.... Op-Com heeft mijn broertje en de Tech hebben we op het werk dus zo'n probleem gaat dat niet worden.

Ben niet van plan om ook die automatische hoogteregeling erin te bouwen. Dat wordt mij een beetje te gek en aangezien de auto van 2006 is, is dit ook niet verplicht.

bedankt voor alle reacties. Hier kan ik weer wat meer.

Nu maar eens opzoek gaan naar alle onderdelen.... Op-Com heeft mijn broertje en de Tech hebben we op het werk dus zo'n probleem gaat dat niet worden.

Ben niet van plan om ook die automatische hoogteregeling erin te bouwen. Dat wordt mij een beetje te gek en aangezien de auto van 2006 is, is dit ook niet verplicht.

meteen even een vraagje:

Tuurlijk is het altijd de vraag of hij met snelle bewegingen dat nog voor is. Wat ik zelf zie is dat hij met een drempel idd er best rap zat bij is. Hij komt wel ietsjes omhoog natuurlijk maar tis niet zoals ik met halogeen had dat je de auto voor je van binnen verlicht. Dat weet AHL/AFL wel te voorkomen.

Nadeel van de hoogteregeling dmv een knopje is dat je een erg simpel signaaltje dmv stapjes naar de stelmotoren stuurt.

AHL/AFL stuurt een rechtstreekse positie naar de lampen.

Dus AHL kan zeggen "nu naar max beneden" en die stand zal die stelmotor zo snel mogelijk opzoeken. Met handbediening stel je draait hem naar stand 3. Dan krijg je eerst nog de 2 voorgaande stappen ervoor. En jah dat gaat slomer.

Als je AHL hebt gaan d lampen idd ook even op en neer volgens mij. Dat is dan even de zelftest om het syteem te testen. Als daar iet smis gaat dan zal het AHL lampje ook oplichten in je dash.

meteen even een vraagje:

Tuurlijk is het altijd de vraag of hij met snelle bewegingen dat nog voor is. Wat ik zelf zie is dat hij met een drempel idd er best rap zat bij is. Hij komt wel ietsjes omhoog natuurlijk maar tis niet zoals ik met halogeen had dat je de auto voor je van binnen verlicht. Dat weet AHL/AFL wel te voorkomen.

Nadeel van de hoogteregeling dmv een knopje is dat je een erg simpel signaaltje dmv stapjes naar de stelmotoren stuurt.

AHL/AFL stuurt een rechtstreekse positie naar de lampen.

Dus AHL kan zeggen "nu naar max beneden" en die stand zal die stelmotor zo snel mogelijk opzoeken. Met handbediening stel je draait hem naar stand 3. Dan krijg je eerst nog de 2 voorgaande stappen ervoor. En jah dat gaat slomer.

Als je AHL hebt gaan d lampen idd ook even op en neer volgens mij. Dat is dan even de zelftest om het syteem te testen. Als daar iet smis gaat dan zal het AHL lampje ook oplichten in je dash.

Alleen jammer dat die stuurapparaten zo duur zijn. Of weet misschien iemand een plek waar ze een beetje betaalbaar zijn?

Alleen jammer dat die stuurapparaten zo duur zijn. Of weet misschien iemand een plek waar ze een beetje betaalbaar zijn?

Naja die is specifiek opel natuurlijk. Of naja de sensor niet maar de montagesteun wel natuurlijk. Sensor was iets van 8 tientjes nieuw geloof ik.

Anders even op onderdelenzoeker.nl ofzo.

Ik heb destijds alles nieuw besteld omdat ik die GTC zo goedkoop had dat het makkelijk uitkon.

Naja die is specifiek opel natuurlijk. Of naja de sensor niet maar de montagesteun wel natuurlijk. Sensor was iets van 8 tientjes nieuw geloof ik.

Anders even op onderdelenzoeker.nl ofzo.

Ik heb destijds alles nieuw besteld omdat ik die GTC zo goedkoop had dat het makkelijk uitkon.

van de achteras komen 3 draden die laat je onder de achterbank daar naar binnen komen door zo'n doorvoerrubber.

Die draden gaan dan naar links voor achter het kickpanel.

Daar komt het AHL kastje waar die draden dan op komen.

Verders krijgt het AHL kastje een plus en een min. en 2 draden die op de high speed can bus komen. Dan zoek je de draad op die vanaf je hoogteverstellingknopje komt. Die knip je door en die leidt je ook naar het AHL kastje. Zodoende hoef je eigenlijk op de 3 sensor draden na niets aan draden te trekken.

Alle draden die je nodig hebt zitten in die grote multistekker die daar links voor zit.

van de achteras komen 3 draden die laat je onder de achterbank daar naar binnen komen door zo'n doorvoerrubber.

Die draden gaan dan naar links voor achter het kickpanel.

Daar komt het AHL kastje waar die draden dan op komen.

Verders krijgt het AHL kastje een plus en een min. en 2 draden die op de high speed can bus komen. Dan zoek je de draad op die vanaf je hoogteverstellingknopje komt. Die knip je door en die leidt je ook naar het AHL kastje. Zodoende hoef je eigenlijk op de 3 sensor draden na niets aan draden te trekken.

Alle draden die je nodig hebt zitten in die grote multistekker die daar links voor zit.

heb je misschien schema's daar van? Heb je bij jou de lichtschakelaar eigenlijk ook vervangen of kan je die dan ook gewoon laten zitten?

als ik kijk naar de onderdelen zou het dit ongeveer gaan kosten dus (als je nieuwe gebruikt):

ahl hoogte sensor 13255278: 93 euro

sensor steun (13110383): 31euro

ahl stuurapparaat (13110381): 234 euro

welk onderdeel zou van hella nodig hebben als je dat stuurapparaat gebruikt en werkt die dan ook gewoon via canbus?

Terug
Naar boven