• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

xenon en chekcontrol probleempje

Ja er hoort wat over die massa te lopen, maar alles wat zo wegvloeit geeft denk ik storing op check lamp. Massa losnemen, licht aan zetten en dan multimeter tussen chassis en massakabel houden

ik heb even gemeten en er gaat 9.8 v over de massa.

ik heb de kabels ook aangesloten op de andere originele aansluiting en dat gaf ook geen verschil (ook met een halogeenlamp in de originele aansluiting).

en ja ik word al gek van die lampjes op het dash, heb nu ook nog van het remlicht er bij omdat ik daar een ledlamp in heb gedrukt. daar druk ik wel en weerstand tussen en zal het wel weg gaan :)

van de week maar even op zoek naar een winkel die weerstanden heeft hier in de buurt.

ik heb even gemeten en er gaat 9.8 v over de massa.

ik heb de kabels ook aangesloten op de andere originele aansluiting en dat gaf ook geen verschil (ook met een halogeenlamp in de originele aansluiting).

en ja ik word al gek van die lampjes op het dash, heb nu ook nog van het remlicht er bij omdat ik daar een ledlamp in heb gedrukt. daar druk ik wel en weerstand tussen en zal het wel weg gaan :)

van de week maar even op zoek naar een winkel die weerstanden heeft hier in de buurt.

mijn kadett v6 heeft t ook

k stoor me er niet aan

je kan ook t lampje er uit halen haha of misschien ledje er tussen maken

mijn kadett v6 heeft t ook

k stoor me er niet aan

je kan ook t lampje er uit halen haha of misschien ledje er tussen maken

kijk dan ben ik gelukkig niet de enigste. ik ga er in het weekend weer ff naar kijken of ik het weg kan krijgen.

ik heb ook het idee dat 1 lamp veller is dan de ander. en als ik de mistlichten aan doe dan gaat het grootlichtlampje branden en m'n groot licht gaat aan. dus denk toch aan een massa probleem of dat het kastje die het groot licht regeld van de xenon weer kapot is.

Soldeer een fitting tussen de draaden naar je ballast en stop daartussen een klein lampje. Dan is je probleem verholpen.

kijk dan ben ik gelukkig niet de enigste. ik ga er in het weekend weer ff naar kijken of ik het weg kan krijgen.

ik heb ook het idee dat 1 lamp veller is dan de ander. en als ik de mistlichten aan doe dan gaat het grootlichtlampje branden en m'n groot licht gaat aan. dus denk toch aan een massa probleem of dat het kastje die het groot licht regeld van de xenon weer kapot is.

Soldeer een fitting tussen de draaden naar je ballast en stop daartussen een klein lampje. Dan is je probleem verholpen.

@wingersv wrote:kijk dan ben ik gelukkig niet de enigste. ik ga er in het weekend weer ff naar kijken of ik het weg kan krijgen.

dat is idd massa

heb t ook gehad

@wingersv wrote:kijk dan ben ik gelukkig niet de enigste. ik ga er in het weekend weer ff naar kijken of ik het weg kan krijgen.

dat is idd massa

heb t ook gehad

@Haasje17 wrote:Soldeer een fitting tussen de draaden naar je ballast en stop daartussen een klein lampje. Dan is je probleem verholpen.

dan kan ik toch ook een weerstandje nemen van 10w?

@Haasje17 wrote:Soldeer een fitting tussen de draaden naar je ballast en stop daartussen een klein lampje. Dan is je probleem verholpen.

dan kan ik toch ook een weerstandje nemen van 10w?

Terug
Naar boven