• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon/H4/H7 koplampen in B Ascona

Ik vroeg me af of ik een xenonkit of h4 of h7 koplampen in kan bouwen in mijn Ascona B.

Elke dag rijd ik nu in het donker op en neer naar Friesland en op de polderwegen zie je in het donker niet zo veel.

Groot licht verblindt weer te veel voor tegenliggers en ook met mist.

Zijn hier bestaande kitjes voor te koop of moet ik iets ombouwen? Liefst gelijk xenon.

Maakt mij niet zoveel uit of het APK afkeur is, ik wil gewoon beter licht op de auto.

Heey bjorn.

Je kan het beste h4 bixenon setje.kopen die kan je zo monteren. Alleen een extra plus draad trekken voor je grootlicht functie. En de ballasten een beetje knap monteren. Dit kan elke jongen die de basisschool gered heeft.

Tja en dan de kleur in een oudere auto zou ik toch 4300k doen.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Heey bjorn.

Je kan het beste h4 bixenon setje.kopen die kan je zo monteren. Alleen een extra plus draad trekken voor je grootlicht functie. En de ballasten een beetje knap monteren. Dit kan elke jongen die de basisschool gered heeft.

Tja en dan de kleur in een oudere auto zou ik toch 4300k doen.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

@Björn wrote:Ik vroeg me af of ik een xenonkit of h4 of h7 koplampen in kan bouwen in mijn Ascona B.

Elke dag rijd ik nu in het donker op en neer naar Friesland en op de polderwegen zie je in het donker niet zo veel.

Zijn hier bestaande kitjes voor te koop of moet ik iets ombouwen? Liefst gelijk xenon.

Maakt mij niet zoveel uit of het APK afkeur is, ik wil gewoon beter licht op de auto.

Zo te lezen zit hier duplo lampen in, bollamp met ronde ring en 45/40 watt.

Je hebt ook H4 lampen 60/55 watt met ronde ring die dan in jouw koplamp passen.

Wel ff de koplamp afstellen.

Je kunt natuurlijk ook gelijk je ogen laten testen, beter voor je zelf maar nog beter voor het andere verkeer. ;)

:jerry

@Björn wrote:Ik vroeg me af of ik een xenonkit of h4 of h7 koplampen in kan bouwen in mijn Ascona B.

Zo te lezen zit hier duplo lampen in, bollamp met ronde ring en 45/40 watt.

Je kunt natuurlijk ook gelijk je ogen laten testen, beter voor je zelf maar nog beter voor het andere verkeer. ;)

Ja Hoor

deze koplampen zijn te herkennen aan de ingegoten H4 in het midden van het glas

ook zijn er ooit ronde koplampen gemaakt voor ascona B naar ik meen met H1 lampjes er in

maar deze ronde lampen zijn inmiddels zeldzaam denk ik ?

ascona%20rally%209.jpg

Ja Hoor

ook zijn er ooit ronde koplampen gemaakt voor ascona B naar ik meen met H1 lampjes er in

ascona%20rally%209.jpg

@jethro wrote:Zo te lezen zit hier duplo lampen in, bollamp met ronde ring en 45/40 watt.

Als je ze geen H4 lampen noemde had je 't bij het rechte eind. Ze heten geen H4, dat is juist de naam voor de soort voet van de moderne lampen.

Je zoekt gewoon een halogeen duplo lamp. Type "P45T".

Deze zijn gewoon te krijgen in een halogeen variant. Je kan ook een adapter-ring kopen zodat je 50w~55w h4 lampen erin kan zetten.

http://www.ebay.com/itm/13040629697...=ViewItem&hash=item1e5cd22d93&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Kleine tip van mij: op ebay zijn ze een stuk goedkoper dan in nederland.

@jethro wrote:Zo te lezen zit hier duplo lampen in, bollamp met ronde ring en 45/40 watt.

Als je ze geen H4 lampen noemde had je 't bij het rechte eind. Ze heten geen H4, dat is juist de naam voor de soort voet van de moderne lampen.

Je zoekt gewoon een halogeen duplo lamp. Type "P45T".

Deze zijn gewoon te krijgen in een halogeen variant. Je kan ook een adapter-ring kopen zodat je 50w~55w h4 lampen erin kan zetten.

http://www.ebay.com/itm/13040629697...=ViewItem&hash=item1e5cd22d93&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Kleine tip van mij: op ebay zijn ze een stuk goedkoper dan in nederland.

Maar H4 hoeveel scheelt dat ten opzichte van de originele lampen?

En nee ik hoef me ogen niet te laten testen hoor, voorlopig zie ik nog hartstikke goed, dat is het probleem niet.

Maar xenon inbouwen wordt niks?

En ik ga geen 270 euro betalen voor een setje koplampen die misschien 15% meer licht geven.

Dan liever gelijk een bi-xenon set oid.

EDIT: @louwe16 klepper, deze verkoper levert niet naar Nederland.

Maar H4 hoeveel scheelt dat ten opzichte van de originele lampen?

En nee ik hoef me ogen niet te laten testen hoor, voorlopig zie ik nog hartstikke goed, dat is het probleem niet.

Maar xenon inbouwen wordt niks?

En ik ga geen 270 euro betalen voor een setje koplampen die misschien 15% meer licht geven.

Dan liever gelijk een bi-xenon set oid.

EDIT: @louwe16 klepper, deze verkoper levert niet naar Nederland.

@mantaray wrote:Ja Hoor

ascona%20rally%209.jpg

Zulke koplampen zoek ik toevallig!

Maar grote kans dat ze onvindbaar zijn, dus zouden koplampen van een A-manta of oude BMW pas te maken zijn denken jullie?

@mantaray wrote:Ja Hoor

ascona%20rally%209.jpg

Zulke koplampen zoek ik toevallig!

Maar grote kans dat ze onvindbaar zijn, dus zouden koplampen van een A-manta of oude BMW pas te maken zijn denken jullie?

wordt af en toe wel beetje moe van deze eeuwige discussie over prijzen.

iedereen gaat er maar van uit dat zoeken, het op voorraad houden, het aankopen etc etc niets kost, en oh wee als je er dan nog wat aan wilt verdienen........

Maar iedereen wil wel gelijk geholpen worden als er schade wordt gereden of iets dergelijks en eigenlijk moet dit dan ook nog bijna voor niets, het is maar voor de hobby!, toch ? (goedkoop dagelijks rijden op LPG, hobby ?)

Jammer, gelukkig is men in het buitenland wat coulanter wat bovenstaande betreft.

Terug
Naar boven