• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon in Astra G bouwen

Hallo

Sinds kort in bezit van een Astra G van eind 2001. Ik wilde vandaag eenvoudig (dacht ik) mijn H7 wisselen met een H7 Pilot Xenon kit, echter bij de achterzijde aangekomen van mijn koplampen, ontdekte ik een vreemd soort bajonetsluiting en haakse connector voor de standaard H7 lamp. Als je die losdraait, houd je een opening over, waar je de Xenon lamp dus NIET (zonder aanpassingen) zomaar even over kan zetten. Ik heb al diverse sites doorzocht, maar niet echt een antwoord gevonden op de volgende vragen:

s er een soort adapter om deze Pilot kit eenvoudig over te zetten ?

Is er een mogelijkheid uberhaupt om zonder gekke aanpassingen de kit te monteren ?

Ik las iets over andere koplampen, maar of dat een optie is (prijstechnisch) hoor ik graag van jullie

Graag bericht zodat ik alsnog kan gaan bouwen.

je hebt inderdaad een soordt adapter nodig om hem af te sluiten.

alleen de meeste laten ook nog vocht toe.

ik heb de orginele stekker uitgeboord draaden van xenon lamp erdoorheen opgevuld met sooort kit en klaar ;)

je hebt inderdaad een soordt adapter nodig om hem af te sluiten.

alleen de meeste laten ook nog vocht toe.

ik heb de orginele stekker uitgeboord draaden van xenon lamp erdoorheen opgevuld met sooort kit en klaar ;)

Blue en Krasy, dank voor de tips. De twijfel is er nu om ze te gaan monteren, gezien mogelijke verblindign van tegenliggers. Uit ervaring weet ik dat dit ook ligt aan de kwaliteit van de kit. Heb je een setje van 60 euro, dan is vaak het lichtbeeld slecht en beroerd afgebakend. Een kwaliteitsset zoals bijv Philips of Pilot zijn in de regel beter af. Ik heb de adapterring gezien en neem aan dat de Xenonlamp los in de houder komt en dat de ring hieroverheen wordt gedraaid.

Lijkt me wel de moeite waard.

Als je namelijk oem Xenonlampen koopt, zit je ook weer met aanpassing van de units en ben je per saldo nog duurder uit.

In ieder geval nogmaals dank !!!

Blue en Krasy, dank voor de tips. De twijfel is er nu om ze te gaan monteren, gezien mogelijke verblindign van tegenliggers. Uit ervaring weet ik dat dit ook ligt aan de kwaliteit van de kit. Heb je een setje van 60 euro, dan is vaak het lichtbeeld slecht en beroerd afgebakend. Een kwaliteitsset zoals bijv Philips of Pilot zijn in de regel beter af. Ik heb de adapterring gezien en neem aan dat de Xenonlamp los in de houder komt en dat de ring hieroverheen wordt gedraaid.

Lijkt me wel de moeite waard.

Als je namelijk oem Xenonlampen koopt, zit je ook weer met aanpassing van de units en ben je per saldo nog duurder uit.

In ieder geval nogmaals dank !!!

ik raad je aan om deze aansluitingen te kopen hoef je niet te gaan boren/dremelen etc etc.

Xenon in orginele unit's gaat perfect. wel even opnieuw afstellen.

Ik had ze er ook inzitten en nog nooit iemand verblindt.

ik raad je aan om deze aansluitingen te kopen hoef je niet te gaan boren/dremelen etc etc.

geld ook voor mij "ik heb gehoord dat ook die adapters vocht doorlaten. maar je kan het altijd proberen. :jerry

Ik heb hier enig ervaring op.

IK heb pas een xenon setje gekocht in dordrecht voor €100 die speciaal was gemaakt voor originele units.

En die adapters zijn makkelijk te monteren beetje kit ertussen en vochtdicht heb er geen last van in iedergeval.

volkan

geld ook voor mij "ik heb gehoord dat ook die adapters vocht doorlaten. maar je kan het altijd proberen. :jerry

Ik heb hier enig ervaring op.

IK heb pas een xenon setje gekocht in dordrecht voor €100 die speciaal was gemaakt voor originele units.

En die adapters zijn makkelijk te monteren beetje kit ertussen en vochtdicht heb er geen last van in iedergeval.

volkan

ik heb mijn originele stekkertjes afgezaagd en beetje doorgeboord.

totaal geen last van vocht doorlating of loszittende lamp. rij nu ongeveer

1,5 week mee rond nog nergens last van gehad. alleen moetk nog het strooi licht afstellen

zodat de mede weggebruikers minder last van mij hebben. en de stekkers bijwerken koste +/-

10 minuten werk.

Gr Varun

ik heb mijn originele stekkertjes afgezaagd en beetje doorgeboord.

totaal geen last van vocht doorlating of loszittende lamp. rij nu ongeveer

1,5 week mee rond nog nergens last van gehad. alleen moetk nog het strooi licht afstellen

zodat de mede weggebruikers minder last van mij hebben. en de stekkers bijwerken koste +/-

10 minuten werk.

Gr Varun

Tja red-bull, dat is een mening (jn dit geval de jouwe), maar niet iedereen is in de (financiele) positie om deze (dure) units te kopen. Ervaringen zijn goed met de originele units. Deze reviews heb ik overal kunnen lezen op internet, dus voor mij de moeite waard !

In ieder geval dank aan de overige lezers voor hun meedenken. Ik ga deze afsluiten

Tja red-bull, dat is een mening (jn dit geval de jouwe), maar niet iedereen is in de (financiele) positie om deze (dure) units te kopen. Ervaringen zijn goed met de originele units. Deze reviews heb ik overal kunnen lezen op internet, dus voor mij de moeite waard !

In ieder geval dank aan de overige lezers voor hun meedenken. Ik ga deze afsluiten

Het lichtbeeld is prima voor de berijder, nog beter dan orgineel!

maar prettig voor tegenliggers is het zeker niet. ALs je geen geld hebt voor een fatsoenlijk setje doe het dan niet. maar datis mijn mening :hmmz

En zó duur zijn goede immitatie koplampen met lensjes nou ook weer niet. Kun je je oude units nog verkopen en het staat nog beter ook ...

Het lichtbeeld is prima voor de berijder, nog beter dan orgineel!

maar prettig voor tegenliggers is het zeker niet. ALs je geen geld hebt voor een fatsoenlijk setje doe het dan niet. maar datis mijn mening :hmmz

En zó duur zijn goede immitatie koplampen met lensjes nou ook weer niet. Kun je je oude units nog verkopen en het staat nog beter ook ...

Terug
Naar boven