• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon in Astra G

Is erg afhankelijk van de kwaliteit van de lampen en ballasten, ik heb hele dure ballasten gehad konder er niet goed tegen de goedkope zooi gaat al jaren mee. Ook de lampen zit een groot verschil in. Moet wel zeggen dat het lichtbeeld ook per xenon lamp erg verschillend kan zijn.

Heb nu 2 weekjes verder mijn xenon kitje erin zitten, en ben er echt tevreden mee! Maar nu gaat mn xenon kitje niet lekker samen met mijn comming/leaving home module! :(

Als de module de xenon kitjes van stroom voorziet, geeft het net niet genoeg stroom door waardoor de ballasten de xenon niet van genoeg stroom kan voorzien. Hierdoor gaat de xenon flikkeren en licht hij niet helemaal goed op. Dit flikkeren lijkt me niet echt fijn voor de ballasten!

Is er iemand die dit ook gehad heeft met zijn xenon icm comming/leaving home module?

@Blue-Dragon wrote:Waar heb je de coming /leaving home op aan gesloten.

Zit die nog voor de aansluiting van de Xenon.

Ja hij zit er nog voor.. Hij is aangesloten bij de schakelaar. Maar voordat ik de xenon had, viel het me al op dat mn dimlicht net iets zwakker brand als hij zn stroom van de module krijgt, en weer net iets feller brand als ik mn lichten met de schakelaar aan zet.

Zou ook nog kunnen, maar vind het oplichten van de xenon toch vele malen mooier dus hoopte dat dat nog zou lukken...

Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen niet echt practisch. Xenon heeft een enkele seconde nodig om op temperatuur te komen, en houdt er inderdaad niet van om maar kort op spanning te komen..

Hhmm jaa dat is ook weer waar.. Maar heb begrepen dat de xenons het pas vervelend vindt als het om een seconde of 3 gaat.. Maar als het en seconde of 10 is dat het dan al geen kwaad kan?

Zijn er misschien mensen die het wel gelukt is om een module icm xenon aan te sluiten? Anders wordt het toch maar de mistlampen :( .

Terug
Naar boven