• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

origineel gepost door GTC_Michieleke

origineel gepost door Jorizimo

Zeker foto's maken!

Welke ledjes heb je? Artikelnummer?

Hoi Jorizimo,

Ik heb de LED T10, 2 SMD white, CAN-bus met art.nr.5952 van Pilot. Ik heb ze nog niet geplaatst, maar normaal gezien moet dit gewoon werken volgens de verkoper bij De Haas in Eindhoven.

Op onderstaande website staat ook het één en ander aan info:

www.pilotxenon.com/?id=79&title=Vervanging leds

Succes!

Michiel

Morgen de LEDs inbouwen en foto's maken...

Ook pilot lampjes:

led4.jpg

Foto gejat uit http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111750

De foto's moeten even op zich laten wachten, net als de LED-lampjes... Afgelopen weekend beetje ziek geweest. :(

Volgende week hoop ik meer succes te hebben en dan zullen de foto's snel volgen!

Ik heb m'n xenon lampen erin zitten.

In het begin ging ie aan en meteen weer uit met foutcode 'dimlicht' op m'n schermpje.

Nu gaan de lampen na een aantal keer aan en uit te zetten wel gewoon aan, de foutcode is weg.

Maar dat is alleen zonder gestarte motor. Als ik m'n motor start, dan beginnen de lampen na 2 seconde te flikkeren. Dit houdt niet op, of ik moet de motor uit zetten, dan stopt het en blijven ze gewoon goed branden.

Wie weet hoe dit kan? Heb nu geen licht, dus kan niet 's avonds rijden.. :thumbdown

zonder gestarte motor heb je 12 v boordspanning

met gestarte motor heb je 14,4 boordspanning.

of het komt omdat je start terwijl je de lampen aan hebt,dat er dan een te grote spanningsval is dat je lampen hierdoor gaan flikkeren.

en als de motor loopt en je doet ze dan aan ???

Net even getest:

Bij gestarte motor m'n lampen aangezet, gaan ze aan en meteen uit. Ook weer melding 'dimlicht'.

Na een paar keer aan en uit is de melding weg maar blijven de lampen flikkeren.

Als ik dan m'n motor af zet en de lampen aan, dan is het gewoon goed. Ook geen foutmelding.

*edit: even later is de melding weer terug en doen de lampen het weer niet / of flikkeren.

Dit is wat ik van te voren aangaf, je moet het even laten programmeren bij de dealer (AHL/AFL op ingeschakelad laten zetten). Ik had exact hetzelfde. Gebruik de lampen nu even niet wat het is enorm slecht voor de pitten.

origineel gepost door Jorizimo

Ik heb m'n xenon lampen erin zitten.

In het begin ging ie aan en meteen weer uit met foutcode 'dimlicht' op m'n schermpje.

Nu gaan de lampen na een aantal keer aan en uit te zetten wel gewoon aan, de foutcode is weg.

Maar dat is alleen zonder gestarte motor. Als ik m'n motor start, dan beginnen de lampen na 2 seconde te flikkeren. Dit houdt niet op, of ik moet de motor uit zetten, dan stopt het en blijven ze gewoon goed branden.

Wie weet hoe dit kan? Heb nu geen licht, dus kan niet 's avonds rijden.. :thumbdown

Oke, ben net bij M-Tech geweest, hij heeft gekeken met het Tech 2 apparaat. Maar hij kon geen instelling vinden.

Jij hebt dit gewoon bij de dealer laten doen dan?

Was dat dan een werkje van 2 minuten of ook een heel gezoek?

Gingen bij jou ook de lampen flikkeren en uit enzo?

Dat de lampen iets trillen als je over een oneffenheid rijdt, heb ik ook. Ik weet ook niet of dat 'normaal' is...

Ik hoop komende week toch ook de stadslichten erin te krijgen, is mezelf nog niet gelukt (wat een kleine ruimte heb je daar zeg!). Zodra dat gelukt is komen er toch echt foto's, met de complete verlichting...

origineel gepost door astra-gtcuden

Hey Michiel,

Nou weet ik dat ook weer denk haast wel dat het normaal is dat ze iets wat trillen.

Ik vind het niet echt erg of zo als het maar niet erger word op de duur.

Waarom heb je je stadslichten niet in de koplamp gedaan voordat je ze ging monteren?

Gr Michel.

Hoi Michel,

Destijds had ik die lampen niet, heb ook de Xenon-verlichting laten inbouwen bij GM-tuningparts. Daar hadden ze de stadsverlichting ook niet op voorraad... Maar deze week komt dat dik in orde (verwacht ik). Deze lampen zijn speciaal voor het Can-Bus systeem, das toch wel de grootste belemmering voor het inbouwen van andere lampen vind ik...

Groeten van Michiel

Ik ga binnenkort mijn xenonset ook inbouwen.

Heb een pilot xenon set (proline) met slimballasten.

Heb van het weekend zo'n set in een Vectra C gebouwd wat een gekloot :(

Had ze eerst ingebouwd zonder de 2 kastjes die erbij zaten speciaal voor CANbus auto's.

Toen de UEC met de tech2 geprogrammeerd voor xenon.

Nou de ene keer deed de lamp het wel de andere keer niet.

Toen maar teruggezet op geen xenon en die kastjes ertussen geplaatst.

Dat gaat goed alleen als de lampen uit zijn flitsen ze af en toe heel kort.

:(

Kan ik deze problemen nu ook verwachten met mijn Astra H ??

mja bij de astra h gaat moet je ahl/afl op aanwezig zetten. Ik weet niet of dat anders reageert dan bij een vectra. Kon je daar wel echt voor xenon kiezen?

Ik kon daar in de UEC xenon op aanwezig en op niet aanwezig zetten.

In mijn astra heb ik dat nog nergens gevonden.

Waar programmeer je dat in ? Ook in de UEC ?

Ik ga morgen nogmaals in de pauze maar eens de tech eraan hangen kijken of het überhaupt te programmeren valt.

xenon is inderdaad niet te vinden in de astra. Maar in de UEC is wel ahl/afl te vinden, als je die inschakelt werkt alles met de originele xenonverlichting naar behoren. Ik verwacht dat het dan ook wel zou werken met het pilot setje.

ahl/afl is natuurlijk wel een beetje misleidend omdat er helemaal geen hoogte regeling of van die afl lampen inzitten maar toch werkt het.

Ik heb nog een vraag.

Met inbouwen dacht ik dat de stekker die ik nog vrij had op mijn xenon koplamp iets over kon zetten van de originele koplamp, dit bleek niet zo te zijn. Waarvoor is de stekker op de koplamp met een vraagteken erbij? (aan de rechterkant zit de xenonballast, links is een stekker die nog open is)

WAARVOOR.jpg

op die onderste foto zit links de ballast en rechts het kastje voor de bochtentechniek (die heb ik zelf niet). de non afl lampen hebben ook alleen maar bevestigingspunten voor de balasten.

@jorrismo: Volgens mij heb jij lampen met de bochtentechniek (Afl)

Ik zag net dat er in één van de lampen vocht zat (nog niet eerder gehad :hmmz)

Terug
Naar boven