• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

xenon inbouwen in orginele zafira-a/astra-g koplampen??

erwin78

Post weleens wat
Is er iemand die ervaring heeft met after market xenon in een zafira-a / astra-g te monteren?

Het gaat dan vooral over de montage van de xenon lamp in een orginele koplamp, zijn hier speciale adapters voor te krijgen, op de site van pilot is er niets over te vinden.

In het astra gedeelte hebben ze het wel over adapters, alleen deze zouden zijn voor de d2s xenon lampen en niet voor h7 xenon lampen.

Bij de Astra G gebruik je de BMW adapter voor. Deze is nagenoeg gelijk. Zafira A wordt weer wat lastiger. Compleet doorboren denk ik.

Ik moest bij mijn Zafira A dat plastic kapje helemaal doorboren om de kabels erdoorheen te krijgen

Hallo jongens

jullie hebben het over xenon inbouwen

ik hen de zafira b en heb ook xenon gekocht maar deze past niet zo opmijn bestaande lampen

wie kan mij helpen

Hoe bedoel je hij past niet?

Krijg je de lampjes niet op hun plek of krijg je de kabels niet aangesloten????

Bij een Zafira B zit het volgens mij in een metalen fitting. Xenon moet gewoon passen. Lastige alleen is werken vanuit de wielkuip.

Het is en blijft alleen vervelend dat het niet mag:fy1

Als je xenon monteert moet je ook de complete lichtunits vervangen.

Oom agent geeft er graag een boete voor en kan/mag zelfs je kenteken invorderen.

ja je hebt per 1 mei 2009 een koplamp nodig met een D codering.

Dit heeft geen elke astra of zafira standaard maar die koplampen zijn wel te koop en kosten een klein vermogen.

Astra 400 euro en zafira bij eugene 599 dacht ik... dit alles exclusief xenon set.

origineel gepost door AstraElvis

Dit heeft geen elke astra of zafira standaard maar die koplampen zijn wel te koop en kosten een klein vermogen.

Astra 400 euro en zafira bij eugene 599 dacht ik... dit alles exclusief xenon set.

D codering zit op de Astra G

Tja je mag ook niet tehard rijden!!!

En daarbij scheelt het al dat ik WEL koplamp sproeiers erop heb zitten, dus zowiezo al minder kans op problemen.

origineel gepost door Lince

origineel gepost door AstraElvis

D codering zit op de Astra G

Niet op de originele koplampen toch....

Wel op die speciale lampen....

Er staat 2x DC op, dit zijn gewoon standaard halogeenkoplampen van de Astra G

AstraG.jpg

ik ben ook bezig met montage van xenon, maar je zit met het "indraaien" van de lampen bij de zafira B

zijn hier losse adapters voor te koop?

ik krij de kabels nl. niet door de huidige metale clip die op de stekker zit.

en zo ja waar??

ik vindt ze alleen maar voor een vectra C.

of is dit toevallig dezelfde?

Basis van de metalen klem is meestal hetzelfde, alleen de 2 oortjes, die verschillen nog al. Ik heb de metalen klem doorgeknipt en de kabels erdoorheen gehaald.

wat een gefriemel door het spatbord.

ik krijg de xenon lampjes niet vast gezet.

iemand een idee?

lijkt wel of de almpjes te groot/lang zijn

Te lang komt weleens voor. Ik gebruik zelf altijd de type korte lampjes, dus ik weet nooit waar het te lang zou kunnen zijn. Verder moet het geen probleem zijn.

Terug
Naar boven