• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

xenon inbouwen

Volgens de website van Pilot levert 6000k het meeste licht op

3.000K, Geel licht. Retro look kleur zoals we die kennen van de oude automobielen.

4.300K, Geel licht. Word fabriek af toegepast bij de meeste automobielen.

5.000K, Geel/ wit licht. Geeft een originele luxe uitstraling.

6.000K, Wit licht met lichte blauwe tint. Luxe uitstraling hoge lichopbrengst.

8.000K, Wit/ blauw licht. Geeft een moderne luxe uitstraling.

10.000K, Blauw licht. Helder blauwe kleur.

12.000K, Paars/ violet licht. Helder blauwe kleur met een paarse tint.

pff 8000k wit blauw, in mijn ogen is het gewoon blauw hoor,

eigenlijk zou 5000k het meeste licht moeten geven omdat dat puur wit licht is dus het verste schijnt, en blauw licht lijkt verder te schijnen maar, dat komt door de ogen van de mens:D

pff 8000k wit blauw, in mijn ogen is het gewoon blauw hoor,

eigenlijk zou 5000k het meeste licht moeten geven omdat dat puur wit licht is dus het verste schijnt, en blauw licht lijkt verder te schijnen maar, dat komt door de ogen van de mens:D

Ik persoonlijk heb 6000K maar vind dat 4300K echt wel meer licht geeft. Dit komt na mijn mening ook doordat 4300K helemaal wit is en 6000K blauwgloed erin heeft zitten.

Ik weet niet meer op welke site ik het ooit gelezen had en gezien. Maardaauit kwam dat de 4300K de meeste lumen geeft dus meeste lichtopbrengst.

Ik persoonlijk heb 6000K maar vind dat 4300K echt wel meer licht geeft. Dit komt na mijn mening ook doordat 4300K helemaal wit is en 6000K blauwgloed erin heeft zitten.

Ik weet niet meer op welke site ik het ooit gelezen had en gezien. Maardaauit kwam dat de 4300K de meeste lumen geeft dus meeste lichtopbrengst.

6000k geeft inderdaad het meest licht, maar voor het beste zicht gaat het niet om de hoeveelheid licht die de lamp afgeeft, maar om hoeveel van dat licht weer door de omgeving gereflecteerd wordt.

Omdat blauw in de natuur veel minder voorkomt dan rood, wordt 6000k light minder goed gereflecteerd dan 4300k licht.

Dus ja, 6000k geeft meer licht, maar je hebt beter zicht bij 4300k

6000k geeft inderdaad het meest licht, maar voor het beste zicht gaat het niet om de hoeveelheid licht die de lamp afgeeft, maar om hoeveel van dat licht weer door de omgeving gereflecteerd wordt.

Omdat blauw in de natuur veel minder voorkomt dan rood, wordt 6000k light minder goed gereflecteerd dan 4300k licht.

Dus ja, 6000k geeft meer licht, maar je hebt beter zicht bij 4300k

[rquote=1880214&tid=143586&author=kiyamizio]pff 8000k wit blauw, in mijn ogen is het gewoon blauw hoor,

eigenlijk zou 5000k het meeste licht moeten geven omdat dat puur wit licht is dus het verste schijnt, en blauw licht lijkt verder te schijnen maar, dat komt door de ogen van de mens:D[/rquote]

Volgens MTEC MARUTA, geeft 5250K idd het beste zicht. Ze noemen het daglicht wit. 4300 zou net een tikkel geel zijn. Maar het zit ' meer in de beleving denk ik. Toen ik mijn vec kocht met H7 vond ik he zicht echt beroerd. Gelijk xenon 6000k in gezet en er ging een werled voor me open. Ben er echter nu aan gewend en heb behoefte aan meer licht....:P 'k word oud:jerry

Safe driving Jurgen

[rquote=1880214&tid=143586&author=kiyamizio]pff 8000k wit blauw, in mijn ogen is het gewoon blauw hoor,

eigenlijk zou 5000k het meeste licht moeten geven omdat dat puur wit licht is dus het verste schijnt, en blauw licht lijkt verder te schijnen maar, dat komt door de ogen van de mens:D[/rquote]

Volgens MTEC MARUTA, geeft 5250K idd het beste zicht. Ze noemen het daglicht wit. 4300 zou net een tikkel geel zijn. Maar het zit ' meer in de beleving denk ik. Toen ik mijn vec kocht met H7 vond ik he zicht echt beroerd. Gelijk xenon 6000k in gezet en er ging een werled voor me open. Ben er echter nu aan gewend en heb behoefte aan meer licht....:P 'k word oud:jerry

Safe driving Jurgen

Terug
Naar boven