• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon inbouwen

beste medeformers

Ik hoor verschillende verhalen over het inbouwen van xenon,makkelijk moeilijk wel storing geen storing.Wie kan het inbouwen zonder dat het problemen geeft,en wat gaat het kosten?

Het gaat om een vectra c uit 2003 die is dus half canbus geloof ik.

mvg,

marcel

Hoi Marcel,

Kunt een storingsvrij setje krijgen voor rond de 50 euro op internet.

Alleen ff letten dat ze er bij vermelden dst ie voor canbus geschikt is.

Installatie is praktisch plug and play. Bij de meeste setjes zit een installatie bedchrijving.

Dient alleen ff een goed plekkie voor de ballasen te vinden. Kan in de accu bak 1 en de ander naast je luchtfilter of op de originele uitsparing op de koplamp maar dan moet je die uitbouwen en dan moet de bumper een stukkie los.

Ik heb ze al ruim 4 jaar in de accubak en naast 't luchtfilter liggen. Geen enkel probleem.

Groet jraaf

@pixels66 wrote:Ja, want het systeem denkt dat je lamp kapot is, omdat er te weinig stroom doorheen gaat. Maar goed, het omzetten in opcom is 3 minuten werk..

Nope! Ik heb een Mtech Maruta set met ingebouwde warning cancellers (in gewoon Nederlands, canbus geschikt) welke geen storing geeft op de BC. En het mooie is dat ie wel een melding geeft als er een ballast of lamp kapot is en nee ik heb niet met de opcom de optie xenon aan staan.

Groet jraaf

Hij vraagt naar de werking met een canbus geschikte set, vandaar mijn reactie king:

Bij nav.... heb je zo een set voor 5 tientjes.

Maar idd, met de opcom is ook geen probleem.

Groet jraaf

Da's bummer idd. Adverteren ze met canbus approved, krijg je een storing.

Maar goed, daar hebben we dan de Opcom voor :jerry

Groet jraaf

ik heb een setje van pilot..

niet de aller goedkoopste maar echt plug and play.

doet het goed..en geen melding op mijn bc.

xenon zit er in en,werkt helemaal top.mooi beeld en weinig strooilicht.

Alleen de ledstadlampjes blijven kniperen wie weet hoe ik dat probleem kan verhelpen?Al ik de auto afsluit kniperen ze 16x voor ze helemaal uitblijven.Als de motor loopt kniperen ze continu als ze uitstaan.

mvg

marcel

Dit komt door canbus, die stuur signaal om te kijken of er lampen kapot zijn. Gloeilampen zie je dan geen licht geven, de ledjes helaas wel!

Je zou er een relais tussen kunnen zetten, dan krijg je wel foutmelding vrees ik!

@pino XL wrote:xenon zit er in en,werkt helemaal top.mooi beeld en weinig strooilicht.

Alleen de ledstadlampjes blijven kniperen wie weet hoe ik dat probleem kan verhelpen?Al ik de auto afsluit kniperen ze 16x voor ze helemaal uitblijven.Als de motor loopt kniperen ze continu als ze uitstaan.

mvg

marcel

hahah geweldig. Heb je ook nageteld hoe vaak ze naknipperen? :D

Ik ook, bij mij ook 16 keer.. en dan niet tegelijkertijd, maar de linker gaat een fractie van een miliseconde eerder dan de rechter,

dus het is net vliegtuigverlichting :D

Das ff lekker :D , koop dit setje en geen probleem, of probleem weg met op-com, en dan knippert de hele handel 16 x hmm wat is het nou, wel geen storing wel of niet opcommen en hebben pixel en jraaf t over het zelfde setje?

Een topic waar ik niet veel wijzer uit wordt in ieder geval LOL

En welk setje heeft een ieder het over?

iedereen heeft het over dit setje, deze heb ik ook in de Vectra C gehad, De garantie en service die Navaudio geeft vind ik goed. 2 keer een lampje stuk gehad, 2 keer onder garantie een nieuwe gekregen.

http://www.navaudio.nl/products/Xenon-sets-H1,-H3,-H4,-H7-D2S,-D2R,-9005,-9006-en-Bi-Xenon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

heeft er een klein jaartje ingezeten, had soms een knipperden lamp bij het inschakelen, Toen de boel vervangen voor iets duurdere xenon ballasten en lampen.

Voor mijn buur ook hetzelfde setje besteld, deze werkt nog steeds prima na een anderhalf jaar.

Ze hebben het bij nav over "lamp fitting houders". Zijn die nodig in een Vectra C?

Lijkt mij als je H7 koopt dat t dan gewoon past.

@Roopesh wrote:@pino XL wrote:xenon zit er in en,werkt helemaal top.mooi beeld en weinig strooilicht.

mvg

marcel

hahah geweldig. Heb je ook nageteld hoe vaak ze naknipperen? :D

Ik ook, bij mij ook 16 keer.. en dan niet tegelijkertijd, maar de linker gaat een fractie van een miliseconde eerder dan de rechter,

dus het is net vliegtuigverlichting :D

In het 'how2-gedeelte' staat hoe je dat knipperen kan oplossen.

Het knipperen dat weet ik maar ik heb xenon bestelt alleen ik weet niet zeker of ik nou xenon adapter nodig heb ofniet

Is goed dus die kan ik zo aanpassen dan?

Heb zelf set xenon besteld alleen zitten geen adapters bij die moet je zelf er bij bestellen

Maar kon er geen wijs uit ene zegt van wel andere zegt past zo vandaar

Dus als ik die aan pas zitten ze gewoon goed ?

Terug
Naar boven