Marcelzafira
Lid
Na een paar dagen rijden in het steeds donkerder wordende dagen, mis ik toch wel de xenon van mijn oude lampen. Omdat ik mijn tegenliggers niet wil verblinden en ik normaal door de APK wil komen, heb ik besloten dat ik er projectoren in ga zetten.
Om dit te doen, moeten de koplampen open. En als ze dan toch open zijn, kan ik er gelijk dagrij verlichting in maken.
Zo ziet de Zaf er nu uit.
Eerst maar op Marktplaats 2e hands lampen gekocht. Meteen maar zwart gekozen, staat wat stoerder.
Daarna de koplampen opengemaakt met een heat gun.
Hier heb ik geen foto's van gemaakt, maar onderstaand videotje laat precies zien hoe het moet (als je oven niet groot genoeg is). Belangrijkste is dat je je lamp vast zet.
[youtube:1mj1hwm4]
Nadat ze open zijn kun je de projectoren installeren, en dat ziet er dan zo uit
De elektronica wegbergen was nog het moeilijkst.
Ik moets namelijk een xenonballast monteren
Een Canbus canceler (zodat ik geen foutmeldingen krijg op mijn BC.
En een relay kit zodat als ik met groot licht rij, de xenon het blijft doen (normaal gaat je dimlicht uit als je met groot licht rijdt.)
Zie hier het (voorlopige) resultaat:
Daarna wou ik toch graag dagrijverlichting hebben. Dit heb ik gerealiseerd met (bwm haters moet nu stoppen met lezen) Led ringen king:
Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat. Ze zijn zeer fel, je ziet geen afzonderlijke leds, en de gele gloed de ringen (als ze uit staan) wordt voor een groot gedeelte tegengehouden door de kapjes aan de voorkant.
Uit
Aan
Aan
Ik heb aan de achterkant nog een kleine tuimelschakelaar gemaakt zodat ik altijd de led ringen kan uitschakelen en met gewone stadslichten kan rijden.
Ergens volgende week wil ik ze aansluiten op de auto om te controleren of alles werkt. Wanneer dit het geval is, zal ik ze dicht kitten en permanent installeren.
Laat maar weten wat jullie er van vinden! (ik kan tegen kritiek hoor :jerry )
Om dit te doen, moeten de koplampen open. En als ze dan toch open zijn, kan ik er gelijk dagrij verlichting in maken.
Zo ziet de Zaf er nu uit.
Eerst maar op Marktplaats 2e hands lampen gekocht. Meteen maar zwart gekozen, staat wat stoerder.
Daarna de koplampen opengemaakt met een heat gun.
Hier heb ik geen foto's van gemaakt, maar onderstaand videotje laat precies zien hoe het moet (als je oven niet groot genoeg is). Belangrijkste is dat je je lamp vast zet.
[youtube:1mj1hwm4]
Nadat ze open zijn kun je de projectoren installeren, en dat ziet er dan zo uit
De elektronica wegbergen was nog het moeilijkst.
Ik moets namelijk een xenonballast monteren
Een Canbus canceler (zodat ik geen foutmeldingen krijg op mijn BC.
En een relay kit zodat als ik met groot licht rij, de xenon het blijft doen (normaal gaat je dimlicht uit als je met groot licht rijdt.)
Zie hier het (voorlopige) resultaat:
Daarna wou ik toch graag dagrijverlichting hebben. Dit heb ik gerealiseerd met (bwm haters moet nu stoppen met lezen) Led ringen king:
Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat. Ze zijn zeer fel, je ziet geen afzonderlijke leds, en de gele gloed de ringen (als ze uit staan) wordt voor een groot gedeelte tegengehouden door de kapjes aan de voorkant.
Uit
Aan
Aan
Ik heb aan de achterkant nog een kleine tuimelschakelaar gemaakt zodat ik altijd de led ringen kan uitschakelen en met gewone stadslichten kan rijden.
Ergens volgende week wil ik ze aansluiten op de auto om te controleren of alles werkt. Wanneer dit het geval is, zal ik ze dicht kitten en permanent installeren.
Laat maar weten wat jullie er van vinden! (ik kan tegen kritiek hoor :jerry )