• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

XENON MAG WEER

speeedstar

Post weinig
kreeg net een e-mailtje van

met t volgende

zoek op googel xenon mag weer en je vind meer topics hierover

Xenon mag weer!

"De artikelen 5.2.55, achtse lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

De permanente eisen met betrekking tot de codering van lichtarmaturen waren strenger gesteld dan de eisen die gelden bij de individuele toelating van voertuigen. Het is ongewenst wanneer permanente eisen strenger zijn dan de toelatingseisen voor een bepaald voertuig. Anders zou met een voertuig dat aan alle eisen voldoet om tot de weg te worden toegelaten toch al direct niet worden voldaan aan de eisen die gelden bij gebruik op de weg.

Oudere voertuigen hebben vaak geen codering in de lichtarmaturen en passende vervangende lichtarmaturen met de juiste codering zijn in veel gevallen niet leverbaar. Mede omdat de eis met betrekking tot de codering van de lichtarmaturen onder omstandigheden in strijd zou kunnen zijn met Europees recht (het vrij verkeer van goederen: buitenlandse voertuigen kunnen niet altijd aan de eis voldoen) is deze geschrapt. "

Landelijk beleid:

Niet optreden tegen zelf ingebouwde Xenonverlichting?

In opdracht van het BVOM treedt de politie sinds 1 oktober 2009 niet meer op tegen bestuurders die met een auto rijden waarvan de koplamp niet geschikt is voor Xenonverlichting. Er wordt alleen nog opgetreden tegen Xenonverlichting als er sprake is van verblindende verlichting.

BRON:

Lekker dan als je hiervoor wel een bekeuring hebt gehad:sleeping Ik had van iemand hier een reactie gelezen die er al 3 gehad zou hebben?

terug eisen! gewoon brief sturen naar rdw dan je onterecht bekeurd bent! ivm de gerechtelijke uitspraak.

origineel gepost door svdk20

terug eisen! gewoon brief sturen naar rdw dan je onterecht bekeurd bent! ivm de gerechtelijke uitspraak.

Ik zou hem ergens anders naartoe sturen ipv RDW

origineel gepost door 2e-c14nz

Ok, nice. Al met al vind ik het ook alleen maar het bekeuren waard, als ze verkeerd staan afgesteld. Voor de rest mag iedereen z'n gang gaan van me.

-edit, Hoe zou dat eruit zien in een corsa a3 :D

<<<<<<<<<<<<<< Zo ongeveer :D

Meneer ass creeper.

ik wil niet lastig of vervelend zijn.

maar de manier van antwoorden welke je hanteerd word niet geheel gewaardeerd.

We zijn een redelijk serieus forum en proberen alles op een nette normale manier te bespreken...

en ja, je mag het niet met de politie eens zijn, maar hun doen ook alleen hun werk, net als ik (ook niet het leukste werk (voor mijn wel, maar voor mijn klanten een stukkie minder), ik word meestal niet gewaardeerd als ik aan iemands deur sta en rijd met de bekendste truck van Den Haag ongeveer..., en daarbij werk ik VEEL samen met de politie, en het een en ander omtrend wetgeving omtrend voertuigen komt dan ook regelmatig terug in de gespreksstof...

maargoed iemand moet het werk doen, dat geld ook voor politie agenten.

en van mij mogen ze die gasten met dat paarse 12.000km Xenon alleemaal van de weg halen, is alleen maar iritant licht....

Willem

Idd ben het wel met Willem eens, praat normaal ABN meneer ass creeper.... :vertag

@ Wim, weet je toevallig het part nr. van Halogeen lampen voor in de koplampen Calibra ? Die dingen eens halen bij de automaterialenzaak....

origineel gepost door wim-v6

Meneer ass creeper.

ik wil niet lastig of vervelend zijn.

maar de manier van antwoorden welke je hanteerd word niet geheel gewaardeerd.

We zijn een redelijk serieus forum en proberen alles op een nette normale manier te bespreken...

en ja, je mag het niet met de politie eens zijn, maar hun doen ook alleen hun werk, net als ik (ook niet het leukste werk (voor mijn wel, maar voor mijn klanten een stukkie minder), ik word meestal niet gewaardeerd als ik aan iemands deur sta en rijd met de bekendste truck van Den Haag ongeveer..., en daarbij werk ik VEEL samen met de politie, en het een en ander omtrend wetgeving omtrend voertuigen komt dan ook regelmatig terug in de gespreksstof...

maargoed iemand moet het werk doen, dat geld ook voor politie agenten.

en van mij mogen ze die gasten met dat paarse 12.000km Xenon alleemaal van de weg halen, is alleen maar iritant licht....

Willem

Hey willem,

Mag ik hier uit op maken dat je berger bent?

Terug
Naar boven