• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z14 xe tikken va de klepstoters

Google eens, Vergeet niet dat je soms ook pakking materiaal en olie moet hebben.

Geen idee hoe makkelijk ze er bij de ketting komen, sommige motorblokken is het echt een ramp.

Wel handig dat het gebeurd, in tegenstelling tot een riem, is het soms erg duidelijk zichtbaar dat de ketting vervangen moest worden.

Even een update, vandaag de Corsa op de brug, olie en filters vervangen.

Toevoeging 5 in 1 voor hydraulische kleppen toegevoegd.

Geen merkbaar verschil.

Banden waren erg schuin afgesleten dus gelijk maar even de boel uitgelijnd(waarden waren sky hi, raar dat hij nog prima recht door reed.)

Ik gok ook dat mijn dynamo lager slecht begint te worden, de Rolt ook niet meer lekker.

Filmpje van de hoorbare tik in het blok tijdens het stationair draaien:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Met bijna 2 ton ga ik de boel nog niet helemaal los gooien, dus maar eens kijken hoe dit af loopt.

ik denk dat we de kettingspanner en de ketting zelf wel af kunnen strepen.. aan die zijde volgens het filmpje is er niks hoorbaar... ik denk dan een aar van je kleppen stoters dan aan vervanging toe is.. maar dan alsnog zou je ketting los moeten daarvoor om de nokkenassen te verwijderen dus is dan maar net wat je zelf de keus stelt..

als je banden voor de helft versleten waren en aan de binnen zijde dan zul je denk ik wel negatieve camber gehad hebben of stonden ze op "toe out"?? ( spoor uit)

Het is een riem versie:) ik denk ook de klepstoters.

Uitlijnen dacht ik ook camber, maar t was toespoor die erg slecht stond.(rapport heb ik wel naar vind ik een beetje onduidelijk)

@chieltjuh wrote:Het is een riem versie:) ik denk ook de klepstoters.

Uitlijnen dacht ik ook camber, maar t was toespoor die erg slecht stond.(rapport heb ik wel naar vind ik een beetje onduidelijk)

hmm daar twijfelde ik aan of het een ketting of riem was... was het ff vergeten :P

dan was de buiten zijde van je band afgesleten neem ik aan. want toespoor dan staan je banden naar binnen gericht

Ik kan niet echt zeggen dat het klinkt als een klepstoter... ik vind het meer als een versleten lager klinken.

Maar... via zo'n video een diagnose stellen is lastig.

@KRSA2000 wrote:Ik kan niet echt zeggen dat het klinkt als een klepstoter... ik vind het meer als een versleten lager klinken.

geen idee maar je hoort het maar aan de bakzijde van het blok aan de kant van de inlaat... maar ja meerdere ideeën kan altijd.. dan hebben we nu klepstoters en lagers lagers zijn opzich wel aan te komen alleen voor het erin zetten heb je naast de nieuwe lagers ook nieuwe rekboutjes en een momentsleutel nodig denk ik.. ( ik kan het mis hebben) zelfde geldt dan voor klepstoters als je die wil gaan vervangen als dat het probleem is

Er komt vanaf de dynamo echt een "rol" geluid af. ( dat is denk ik een lager, maar staat los van de tik in het blok)

Het tikken komt niet direct van een zijde af en is niet altijd constant qua geluid .Op de video is dat inderdaad lastig te horen.

Terug
Naar boven