daar was ik al bang voor, uitlaat los net na de kat.Klepstoters willen wel herrie maken ? Hoe bedoel je ? Er worden 3 dingen gezegd over een z14xep dat als een diesel klinkt:
1: defecte klepstoters
2: uitgerekte ketting
3: dat is normaal voor een z14xep
lastig verhaal weer…..
ik heb gisteren nogmaals de kleppendeksel eraf getrokken… en ja hoor, een uitgerekte ketting. Moet wel zeggen dat het minimaal is. Dit zou ook tikkende kleppen kunnen veroorzaken toch (dat die als een diesel klinkt) ? Moet wel zeggen dat als ik een goed stuk heb gereden, het tikken van de kleppen wat erger lijkt (zoals bij koude start).
Stoters alleen kost €200 (febi). Tuimelaars €352. Setje stoters+tuimelaars €480. Klinkt wel verleidelijk de tuimelaars + stoters te doen (als ik ze doe). Voor zover ik weet heeft een astra h uit 2008 met z14xep geen problemen met nokkenassen, of is dat wel zo ? om de klepsteelrubbers te vervangen moet de kop eraf he ?
als je de stoters+tuimelaars (+eventueel klepsteelrubbers) , en oude nokkenas gebruikt, krijg je dan problemen met timing ?
ik ga deze week eerst alleen de ketting doen. Als ik me niet vergis: Stel de kleppen tikken dan nog zoals voorheen. Als ik dan een wat Liqui Molly hydro stoter adetief erin gooi en het tikken verdwijnt, dan zou je kunnen concluderen dat de klepstoters overleden zijn toch ?
5w30 = “longtife” 30.000km. Nou lees ik verhalen dat het beter is het toch of elk jaar of elke 15.000 te verversen. Sommige zeggen zelfs dat of elk jaar of elke 7500km nog beter is. Wat vind jij ?
Ik zit ook te twijfelen om zo’n tech 2 ding ofzo aan te schaffen. Ik zag de iCarsoft OP V2.0 Opel voorbij komen (zie onderstaande foto). Is dat wat ? Kan je met dat ding bv als je mislampen heb, de functie bermverlichting bij sturen inschakelen? Of is het simpelweg alleen storingen uitlezen ?