• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

z14xep uit corsa D in corsa c z12xe?

johanhummer9

Woont hier bijna
zoals de titel al zegt is het mogelijk om een z14xep uit een corsa d in een corsa c z12xe te plaatsen want elke keer als ik zon corsa d 1.4 een beurt geef vraag ik het me af of dat met niet al teveel aanpassingen mogelijk zou zijn want het ZIET er allemaal heel veel hetzelfde uit. en zon 1400 is net iets leuker als een 1200.

maja ik hoor het wel

gr johan

Motorsteunen is geen probleem volgensmij. Je kunt de z14xep monteren met dezelfde motorsteunen als een Z14XE die tevens in de corsa c geleverd is.

Voor aanstuuring zul je het canbus systeem compleet moeten inbouwen in de corsa c. Of je kunt volgensmij ook de ecu en kabelboom gebruiken van de eerdere Z18XE om je Z14XEP aan te stuuren.

Motorsteunen is geen probleem volgensmij. Je kunt de z14xep monteren met dezelfde motorsteunen als een Z14XE die tevens in de corsa c geleverd is.

Voor aanstuuring zul je het canbus systeem compleet moeten inbouwen in de corsa c. Of je kunt volgensmij ook de ecu en kabelboom gebruiken van de eerdere Z18XE om je Z14XEP aan te stuuren.

1.2 Turbo is lichter en je kenteken bewijs klopt nog gewoon :vertag

Daardoor hoef je ook je verzekering niet op te lichten!

En ik denk dat je voor een goede z-let ombouw je ook wel meer kwijt bent dan 5000 euro.

1.2 Turbo is lichter en je kenteken bewijs klopt nog gewoon :vertag

Daardoor hoef je ook je verzekering niet op te lichten!

En ik denk dat je voor een goede z-let ombouw je ook wel meer kwijt bent dan 5000 euro.

tja het is maar net wat je "hetzelfde" vind

een z14xe heeft riemaangedreven nokkenassen en een z12xe ketting

volgens mij is het toch wel een heel groot verschil hoor

Al is de Z14XE nooit in de Corsa D geleverd, echter wel de Z14XEP.

Die volgens mij ook een ketting heeft.

Maar hoe dat zit met motor sturing e.d. zou ik je niet durven zeggen.

dan zou ik eerder in engeland een complete C 1.8 gsi op de kop tikken en die auto als Donor gebruiken om alles over te zetten.

Er zit power zat in een 1.8 gsi hoor :angel

tja het is maar net wat je "hetzelfde" vind

een z14xe heeft riemaangedreven nokkenassen en een z12xe ketting

volgens mij is het toch wel een heel groot verschil hoor

Al is de Z14XE nooit in de Corsa D geleverd, echter wel de Z14XEP.

Die volgens mij ook een ketting heeft.

Maar hoe dat zit met motor sturing e.d. zou ik je niet durven zeggen.

dan zou ik eerder in engeland een complete C 1.8 gsi op de kop tikken en die auto als Donor gebruiken om alles over te zetten.

Er zit power zat in een 1.8 gsi hoor :angel

Fysiek zal het probleem niet zo zijn, lijkt me.

Als ze een 3,0 V6 X30XE in een Corsa B gepropt krijgen, lukt een blokje van slechts 200cc meer met gemak.

Goed, je zal eventueel met motorsteunen aan de slag moeten voor dergelijke geintjes, hoewel hier wordt aangegeven dat dat in dit geval niet van toepassing is. En dan eventueel nog aanpassingen zodat de bak er achter kan (b.v. koppeling formaat anders of andere aandrijf assen), maar dat is allemaal relatief simpel op te lossen.

Elektronica is een veel groter probleem in moderne auto's. Kabelbomen, start onderbreking (sloten omzetten zodat sleutels mee kunnen met de motor?), eventuele extra digitale techniek enzo. Is pittig...

Fysiek zal het probleem niet zo zijn, lijkt me.

Als ze een 3,0 V6 X30XE in een Corsa B gepropt krijgen, lukt een blokje van slechts 200cc meer met gemak.

Goed, je zal eventueel met motorsteunen aan de slag moeten voor dergelijke geintjes, hoewel hier wordt aangegeven dat dat in dit geval niet van toepassing is. En dan eventueel nog aanpassingen zodat de bak er achter kan (b.v. koppeling formaat anders of andere aandrijf assen), maar dat is allemaal relatief simpel op te lossen.

Elektronica is een veel groter probleem in moderne auto's. Kabelbomen, start onderbreking (sloten omzetten zodat sleutels mee kunnen met de motor?), eventuele extra digitale techniek enzo. Is pittig...

ja ik bedoelde eigenlijk de ketting aangedreven 1400 dus de z14xep .

maar hoe zit dat dan met de elektra aangezien dat niet mijn sterkste kan van auto's is ?

kan ik niet de aanbouwdelen van me 1200 op die 1400 schroeven zoals in en uitlaat? of werkt het dan niet?

ja ik bedoelde eigenlijk de ketting aangedreven 1400 dus de z14xep .

maar hoe zit dat dan met de elektra aangezien dat niet mijn sterkste kan van auto's is ?

kan ik niet de aanbouwdelen van me 1200 op die 1400 schroeven zoals in en uitlaat? of werkt het dan niet?

Volgens mij is de Z14XEP ook in de Corsa C geleverd, dus dan moet het mogelijk zijn.

Ik zou me de moeite voor 200cc en 10 pk niet op de hals halen, tenzij je het blok gratis kan krijgen!!

Dan als het mogelijk is het blok en kop van de 1400 pakken en de rest van jouw 1200 qua aanbouw delen en distributie.

Maar goed de opmerking van een sloper GSi uit de UK halen is interressanter!!

Volgens mij is de Z14XEP ook in de Corsa C geleverd, dus dan moet het mogelijk zijn.

Ik zou me de moeite voor 200cc en 10 pk niet op de hals halen, tenzij je het blok gratis kan krijgen!!

Dan als het mogelijk is het blok en kop van de 1400 pakken en de rest van jouw 1200 qua aanbouw delen en distributie.

@Corsa_GSi wrote:Volgens mij is de Z14XEP ook in de Corsa C geleverd, dus dan moet het mogelijk zijn.

15 pk he:P maar de distributie is het zelfde als van een 1200 . maar als ik dus een z14xep zonder in en uitlaat haal en daar mijn z12xe in en uitlaat en dergelijke opzet heb ik dezelfde prestaties van een originele z14xep?

en ff iets anders niet dat ik dat ga doen maar wat is er zo speciaal aan een gsi uit de uk ? is toch ook gewoon een z18xe?

@Corsa_GSi wrote:Volgens mij is de Z14XEP ook in de Corsa C geleverd, dus dan moet het mogelijk zijn.

15 pk he:P maar de distributie is het zelfde als van een 1200 . maar als ik dus een z14xep zonder in en uitlaat haal en daar mijn z12xe in en uitlaat en dergelijke opzet heb ik dezelfde prestaties van een originele z14xep?

en ff iets anders niet dat ik dat ga doen maar wat is er zo speciaal aan een gsi uit de uk ? is toch ook gewoon een z18xe?

omdat die engelsen het stuur aan de verkeerde kant hebben wil niemand in europa die auto's hebben . . . Wat zo z'n effect heeft op de tweedehands automarkt.

En dus kosten tweedehands auto's in de uk geen drol meer.

Volgens mij koop je daar voor 1500 pond of minder een leuke 1.8 gsi of sri, ideaal als donor auto.

En de overige goodies van die auto verkoop je los.

omdat die engelsen het stuur aan de verkeerde kant hebben wil niemand in europa die auto's hebben . . . Wat zo z'n effect heeft op de tweedehands automarkt.

En dus kosten tweedehands auto's in de uk geen drol meer.

Volgens mij koop je daar voor 1500 pond of minder een leuke 1.8 gsi of sri, ideaal als donor auto.

En de overige goodies van die auto verkoop je los.

Helemaal eens met SW_reijnders :thumbup

@Ts ik weet dus niet of het mogelijk is om de externals / aanbouwdelen van jouw 1.2 te gebruiken op een 14xep! Dat zou je moeten gaan uitproberen. En dat is heel veel werk, voor slechts 15pk.

Dan zou ik dus voor de GSi ombouw gaan (heb je ook gelijk onderstel, remmenrij etc.) of een sparen voor een turboombouw op de 1.2 van Dbilas!

Helemaal eens met SW_reijnders :thumbup

@Ts ik weet dus niet of het mogelijk is om de externals / aanbouwdelen van jouw 1.2 te gebruiken op een 14xep! Dat zou je moeten gaan uitproberen. En dat is heel veel werk, voor slechts 15pk.

Dan zou ik dus voor de GSi ombouw gaan (heb je ook gelijk onderstel, remmenrij etc.) of een sparen voor een turboombouw op de 1.2 van Dbilas!

tja . . . als je dan toch echt zoveel geld gaat uitgeven voor een Turbo ombouw . . . waarom dan in godsnaam op een 1.2 :sleeping

wat kost dat . . . meer dan 5000 euro . . . investeer dat dan in een z20let ofzo :angel

:jerry

$(KGrHqQOKnME52NRU9wTBOgf7g0mNQ~~60_12.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/Z20LET-CO...302?pt=Automobiles_UK&hash=item1e6746604e" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven