• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

z14xep uit corsa D in corsa c z12xe?

tja . . . als je dan toch echt zoveel geld gaat uitgeven voor een Turbo ombouw . . . waarom dan in godsnaam op een 1.2 :sleeping

wat kost dat . . . meer dan 5000 euro . . . investeer dat dan in een z20let ofzo :angel

:jerry

$(KGrHqQOKnME52NRU9wTBOgf7g0mNQ~~60_12.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/Z20LET-CO...302?pt=Automobiles_UK&hash=item1e6746604e" onclick="window.open(this.href);return false;

als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

ik weet niet of die vlieger zondermeer op gaat zoals jij het zo zegt.

daarnaast vind ik gewoon 5000 euro een serieus bedrag . . . en als je dan toch een serieus bedrag investeerd . . . doe het dan goed :vertag

op piston heads staan wel een aantal Corsa Z20LET's te koop voor een 5 à 6000 pond.

als ik zou moeten kiezen tussen een 1.2 turbo of een 2.0 turbo (en die ook voor een turbo ontworpen is), zou ik het wel weten :angel

als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

daarnaast vind ik gewoon 5000 euro een serieus bedrag . . . en als je dan toch een serieus bedrag investeerd . . . doe het dan goed :vertag

op piston heads staan wel een aantal Corsa Z20LET's te koop voor een 5 à 6000 pond.

als ik zou moeten kiezen tussen een 1.2 turbo of een 2.0 turbo (en die ook voor een turbo ontworpen is), zou ik het wel weten :angel

ja oke ik ga geen duizenden euro's uitgeven aan een c/z20let , maar ik wil gewoon wat meer power zonder duizenden euro uitgeven.

ja als ik genoeg geld had lag er lang een c/z20let in maarja

ja oke ik ga geen duizenden euro's uitgeven aan een c/z20let , maar ik wil gewoon wat meer power zonder duizenden euro uitgeven.

ja als ik genoeg geld had lag er lang een c/z20let in maarja

@sw_reijnders wrote:als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

Dat klopt die vlieger gaat niet op nee, maar als ze gaan controleren, dan kijken ze echt alleen naar motorcode. Ze hebben echt geen mobiele rollenbank bij zich :sleeping

@sw_reijnders wrote:als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

Dat klopt die vlieger gaat niet op nee, maar als ze gaan controleren, dan kijken ze echt alleen naar motorcode. Ze hebben echt geen mobiele rollenbank bij zich :sleeping

@Corsa_GSi wrote:@sw_reijnders wrote:als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

weten die kneuzen wel waar de motorcode staat?:P

@Corsa_GSi wrote:@sw_reijnders wrote:als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

weten die kneuzen wel waar de motorcode staat?:P

even situatie schetsen (ik zeg niet dat het gebeurd, maar onmogelijk is het ook niet):

Stel de auto raakt verzijld in een serieus ongeluk met ook serieuze gevolgen en ze zien dat er een Turbo op de uitlaat zit geschroefd en die er eigenlijk ook niet op hoort.

Reken maar dat die auto binnenstebuiten wordt gekeerd :sleeping

En reken maar dat de verzekering dan ook geen cent uitkeert.

Ook niet aan de tegenpartij mocht daar de klap zijn gevallen.

Je raad al wie zn leven lang mag dokken.

even situatie schetsen (ik zeg niet dat het gebeurd, maar onmogelijk is het ook niet):

Stel de auto raakt verzijld in een serieus ongeluk met ook serieuze gevolgen en ze zien dat er een Turbo op de uitlaat zit geschroefd en die er eigenlijk ook niet op hoort.

Reken maar dat die auto binnenstebuiten wordt gekeerd :sleeping

En reken maar dat de verzekering dan ook geen cent uitkeert.

Ook niet aan de tegenpartij mocht daar de klap zijn gevallen.

Je raad al wie zn leven lang mag dokken.

Geloof me dat die "kneuzen" weten waar de motorcode staat, zeker een RDW medewerker of iemand van de verkeerstechnische recherche!!

En je moet natuurlijk altijd bij je verzekering melden dat je iets aan je auto hebt veranderd.

Zo heb ik het ook gedaan voordat de auto was omgekeerd naar 2 liter turbo op kenteken.

Had een taxatie rapport waarin stond dat die motor er in zat (+ alle andere wijzigingen) zonder dat het op het kenteken was aangepast.

Maar goed ik zou dan wel ook je remsysteem upgraden als je een fikse upgrade plaatst en dan kan je dan natuurlijk ook melden.

En als je echt de letter der wet volgt, dan is het wijzigen van een setje velgen al zo dat de auto dan niet meer voldoet aan zijn typegoedkeuring! :sleeping

Geloof me dat die "kneuzen" weten waar de motorcode staat, zeker een RDW medewerker of iemand van de verkeerstechnische recherche!!

En je moet natuurlijk altijd bij je verzekering melden dat je iets aan je auto hebt veranderd.

Zo heb ik het ook gedaan voordat de auto was omgekeerd naar 2 liter turbo op kenteken.

Had een taxatie rapport waarin stond dat die motor er in zat (+ alle andere wijzigingen) zonder dat het op het kenteken was aangepast.

Maar goed ik zou dan wel ook je remsysteem upgraden als je een fikse upgrade plaatst en dan kan je dan natuurlijk ook melden.

En als je echt de letter der wet volgt, dan is het wijzigen van een setje velgen al zo dat de auto dan niet meer voldoet aan zijn typegoedkeuring! :sleeping

Terug
Naar boven