Hallo beste formum leden,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben 49 jaar en rijd al vele jaren Opels op LPG.
Tot nu toe eigenlijk allijd zelf aan de auto's gesleuteld met veel plezier.
Het is begonnen met een D Kadet 1.2 bj 81 (zelf 90.000 km mee gereden)
Daarna een E Kadet 1.3 bj 85 (zelf 70.000 km mee gereden)
Vervolgens een E Kadet Combo 1,3 bj 86 (zelf 235.000 km mee gereden)
Dan nog een Corsa Combo 1.4i bj '00 (zelf 175.000 km mee gereden)
Nu heb ik sinds april 2013 een Astra H 1.6 Twinsport SW bj 2006
(omgebouwd naar grijs kenteken.)
Ik kwam er te laat achter dat deze motoren eigenlijk niet goed geschikt zijn voor LPG.
I.v.m. de vele kilometers die ik rijd is LPG voor mij het meest gunstig.
Ik weet inmiddels dat een z18XE moter, die oa ook in Vectra's zit wel geschikt is voor
LPG.
Nu mij vragen:
Is het mogelijk om van een Astra H 1.6 Twinsport SW bj 2006 de z16XEP motor te vervangen door een Z18XE?
En is dit een klus die redelijk te doen is of zijn er heel veel aanpassingen die er dan gedaan moeten worden?
De auto is niet voorzien van een zeer uitgebreid computerscherm in het dashboard.
Heeft geen klimat control maar een gewone handgeregelde airco.
Heeft iemand hier ervaring mee? en zou iemand mij dan antwoord kunnen geven op mijn vragen?
Op dit moment loopt de motor goed, maar ik zou deze optie willen bekijken voordat
eventueel de kleppen gesteld moeten worden en dan blijkt dat deze op het einde zijn.
Dus liever geen koprevisie, maar dan indien mogelijk gelijk een andere motor erin.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben 49 jaar en rijd al vele jaren Opels op LPG.
Tot nu toe eigenlijk allijd zelf aan de auto's gesleuteld met veel plezier.
Het is begonnen met een D Kadet 1.2 bj 81 (zelf 90.000 km mee gereden)
Daarna een E Kadet 1.3 bj 85 (zelf 70.000 km mee gereden)
Vervolgens een E Kadet Combo 1,3 bj 86 (zelf 235.000 km mee gereden)
Dan nog een Corsa Combo 1.4i bj '00 (zelf 175.000 km mee gereden)
Nu heb ik sinds april 2013 een Astra H 1.6 Twinsport SW bj 2006
(omgebouwd naar grijs kenteken.)
Ik kwam er te laat achter dat deze motoren eigenlijk niet goed geschikt zijn voor LPG.
I.v.m. de vele kilometers die ik rijd is LPG voor mij het meest gunstig.
Ik weet inmiddels dat een z18XE moter, die oa ook in Vectra's zit wel geschikt is voor
LPG.
Nu mij vragen:
Is het mogelijk om van een Astra H 1.6 Twinsport SW bj 2006 de z16XEP motor te vervangen door een Z18XE?
En is dit een klus die redelijk te doen is of zijn er heel veel aanpassingen die er dan gedaan moeten worden?
De auto is niet voorzien van een zeer uitgebreid computerscherm in het dashboard.
Heeft geen klimat control maar een gewone handgeregelde airco.
Heeft iemand hier ervaring mee? en zou iemand mij dan antwoord kunnen geven op mijn vragen?
Op dit moment loopt de motor goed, maar ik zou deze optie willen bekijken voordat
eventueel de kleppen gesteld moeten worden en dan blijkt dat deze op het einde zijn.
Dus liever geen koprevisie, maar dan indien mogelijk gelijk een andere motor erin.
Wie o wie kan mij helpen?