• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z18XE EGR klep

Nou bij de mijne niet Astra Sport G Z18XE Juli 2001.

En er zit ook geen constructie om er een op te zetten.

Maar ik ben er wel blij om.

Een z18xe met EGR klep? Heeft een Vec C1 uit 2003 die dan ook? Of juist weer niet? En kan je als er eentje zit, die dan gewoon afgedopt worden of moet er ergens anders dan weer iets opengezet al dan niet aangepast worden? Bij afdoppen komt er dan neem ik aan enkel schonere lucht in de motor, toch? Maar dat maakt toch voelbaar geen verschil in vermogen of verbruik?

Grtz,

Aad ~ Doix

Dan zal inderdaad bij de G ook niet altijd een klep geleverd zijn,

Ik heb ze nog niet tegen gekomen zonder klep..

willem

Ik ga zo ook eens onder de motorkap kijken van mij '03 Vectra C1 .... ik heb inmiddels begrepen dat de egr-klep gedurende de looptijd van de z18xe is verdwenen, maar of dat nu al in 2003 was of eerder of later?

Grtz,

Aad ~ Doix

@Pimo wrote:Ook een Vectra B heeft een EGR klep

kep um net zelf vervangen

Klantenbindingslampje bleef branden

Pimo

We hebben het hier over de Z18XE he

uit je onderschrift blijkt dat jij een Z16XE hebt onder je kap

de Vectra B Z18XE heeft GEEN EGR klep :vertag

Mijn Vectra C1 uit maart 2003 met Z18XE motor zonder EGR

DSCN2314.jpg

foto van rechterzijkant:

DSCN23172.jpg

@XJR1300 wrote:@Willem,

Wat doet zo'n klep?

En waarom willen mensen dat ding kwijt zo te lezen?

Loopt het beter zonder?

Gr Patrick.

EGR Exaust Gas Recircurculation valve: laat een gedeelte van de uitlaatgassen opnieuw deelnemen aan het verbrandingsproces om zo de verbrandingstemperatuur te verlagen ( de uitlaatgassen zijn namelijk inert en dus maken ze geen deel uit van de verbranding) Dit wordt alleen gedaan bij deellast en is om de stikstofoxide uitstoot terug te dringen.

@midnight black wrote:@XJR1300 wrote:@Willem,

Wat doet zo'n klep?

En waarom willen mensen dat ding kwijt zo te lezen?

Loopt het beter zonder?

Gr Patrick.

EGR Exaust Gas Recircurculation valve: laat een gedeelte van de uitlaatgassen opnieuw deelnemen aan het verbrandingsproces om zo de verbrandingstemperatuur te verlagen ( de uitlaatgassen zijn namelijk inert en dus maken ze geen deel uit van de verbranding) Dit wordt alleen gedaan bij deellast en is om de stikstofoxide uitstoot terug te dringen.

Bedankt voor de uitleg :thumbup

Groeten Patrick.

Terug
Naar boven