• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z19dth verbruik

Robke1

Post weinig
Hey,

Ik heb even een vraagje, ik rij iedere dag +- 22 km combinatie van snelweg / binnendoor.

Nu viel mijn op als ik even een keer 160 rij dat de brandstofmeter snel naar beneden gaat.

Zo reed ik 160 +- 3 km en de tank was bijna 1/4 deel gedaald :o

Is dat normaal of.. ?

Groet Robke

Zal wel optisch bedrog zijn.

Tuurlijk verbruikt ie veel meer als je 160 rijdt. Maar niet zoals jij aangeeft... dan zou je tank met 12km leeg zijn !!

Zal wel optisch bedrog zijn.

Tuurlijk verbruikt ie veel meer als je 160 rijdt. Maar niet zoals jij aangeeft... dan zou je tank met 12km leeg zijn !!

Mijn Z19DTH-metertje zakt per 100km ongeveer een streepje ;) Ik doe ook veel gewestwegen (70km max) dus verbruik is ook niet optimaal in vergelijking met autostrade..

Mijn Z19DTH-metertje zakt per 100km ongeveer een streepje ;) Ik doe ook veel gewestwegen (70km max) dus verbruik is ook niet optimaal in vergelijking met autostrade..

origineel gepost door sfr

Mijn Z19DTH aut. Rijd 1 op 12 gemiddeld, en bij 150 rijd die 1 op 15 volgens bc.

Bij 150 1 op 15 en gemiddeld 1 op 12:wtf

De mijne bij 150 ook 1 op 15 en gemiddeld ook 1 op 15 alleen in de stad 1 op 13 en bij 100km pu 1 op 20

Jan

Mijn Z19DTH aut. Rijd 1 op 12 gemiddeld, en bij 150 rijd die 1 op 15 volgens bc.

De mijne bij 150 ook 1 op 15 en gemiddeld ook 1 op 15 alleen in de stad 1 op 13 en bij 100km pu 1 op 20

Jan

Volgens mij zit ik ook op de 1 op 12 :x

Ga binnenkort wat proeven doen.

Ik werk zelf in Goirle en woon in de buurt van de Efteling.

Nu kan ik door Tilburg (dat is 12 km snelweg en 6 km binnendoor en 4 km 80km p/u weg)

Of ik rij een stukje om (dat is 18 km snelweg en 6 km p/u weg)

Denk dat ik minder brandstof verbruik als ik over de snelweg ga dan als ik bij iedere stoplicht moet optrekken :x

Volgens mij zit ik ook op de 1 op 12 :x

Ga binnenkort wat proeven doen.

Ik werk zelf in Goirle en woon in de buurt van de Efteling.

Nu kan ik door Tilburg (dat is 12 km snelweg en 6 km binnendoor en 4 km 80km p/u weg)

Of ik rij een stukje om (dat is 18 km snelweg en 6 km p/u weg)

Denk dat ik minder brandstof verbruik als ik over de snelweg ga dan als ik bij iedere stoplicht moet optrekken :x

Ik zit ongeveer op 1-14 1-15 met veel snelwegkilometers maar met een zware voet. Ik heb alleen gemerkt dat het niet veel uitmaakt of ik 120 op de snelweg rij of 160-180. Dit is natuurlijk onzin, maar wel is wat ik gemerkt heb toen in door duitsland naar zweden ben gereden. meestal 750-800 kilometer met 53-55 liter brandstof. Het gaat om een vectra C2 met automaat.

Ik zit ongeveer op 1-14 1-15 met veel snelwegkilometers maar met een zware voet. Ik heb alleen gemerkt dat het niet veel uitmaakt of ik 120 op de snelweg rij of 160-180. Dit is natuurlijk onzin, maar wel is wat ik gemerkt heb toen in door duitsland naar zweden ben gereden. meestal 750-800 kilometer met 53-55 liter brandstof. Het gaat om een vectra C2 met automaat.

origineel gepost door janneman vectra c

Jan

150 op cc = 1 op 15. 1 op 12 verbruik is gemiddeld (dus stad verkeer + snelweg) Valt mee toch?

origineel gepost door janneman vectra c

Jan

150 op cc = 1 op 15. 1 op 12 verbruik is gemiddeld (dus stad verkeer + snelweg) Valt mee toch?

Terug
Naar boven