• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

z20lel vs z20let(loopt weer)

GREY ILLUSION

Post weleens wat
wat is het verschil tussen de z20lel en de z20let.

hoe komt het dat de z20let 30 pk meer heeft,is dit puur software of ook een andere turbo enz :shock:

@frank de jonge wrote:Software na alles wat ik tot nu toe gehoord heb.

Dat zou mooi zijn,ik heb net een z20lel gekocht met 10.000 op de teller,dan hang ik die in mijn opc.

lekkere frisse nieuwe motor :D

@frank de jonge wrote:Software na alles wat ik tot nu toe gehoord heb.

Dat zou mooi zijn,ik heb net een z20lel gekocht met 10.000 op de teller,dan hang ik die in mijn opc.

lekkere frisse nieuwe motor :D

Is afhankelelijk van waar die uitkomt komt die uit een h of later grote kans dat deze canbus systeem heeft.

Dan kun je beste ook je kabelboom over hangen en je ecu van je z20let pakken. Dan is het gewoon een z20let.

Is afhankelelijk van waar die uitkomt komt die uit een h of later grote kans dat deze canbus systeem heeft.

Dan kun je beste ook je kabelboom over hangen en je ecu van je z20let pakken. Dan is het gewoon een z20let.

ik heb vandaag de motor omgehangen,ik heb de complete kabelboom met ecu van de let gebruikt inclusief de complete brandstof gallerij en de bobine.ik heb hem gestart maar hij loopt heel onregelmatig stationair,hij komt wel mooi opo touren als ik gas geef,ik heb nog niet gereden ermee......

heeft iemand een idee waarom hij zo raar stationair loopt,heb alle vacuum slangen gecontoleerd,zover als ik zie zit alles goed,ook alle stekkers zitten erop.

ik heb vandaag de motor omgehangen,ik heb de complete kabelboom met ecu van de let gebruikt inclusief de complete brandstof gallerij en de bobine.ik heb hem gestart maar hij loopt heel onregelmatig stationair,hij komt wel mooi opo touren als ik gas geef,ik heb nog niet gereden ermee......

heeft iemand een idee waarom hij zo raar stationair loopt,heb alle vacuum slangen gecontoleerd,zover als ik zie zit alles goed,ook alle stekkers zitten erop.

Moet eigenlijk een vacuümlek zijn tussen gasklep en kleppen.... check eens de slang naar de rembekrachtiger..

Groetjes Frank

Moet eigenlijk een vacuümlek zijn tussen gasklep en kleppen.... check eens de slang naar de rembekrachtiger..

Groetjes Frank

ik heb alles nog eens gecheckd,ik heb de vacuum box wel om gedraaid om dat top naar beneden wees,maar dit heeft niks geholpen.

toen ik deze voor de motor swap monteerde zag ik dat 2 vacuum slangen dicht geplet waren.deze heb ik toen vervangen,zouden die expres plat zijn geknepen vraag ik me nu af.......ook kwam uit de tis 2 een fout op de vul druk sensor,deze heb ik om gewisseld met de oude maar loopt nog steeds kl**ten stationair.

ik heb alles nog eens gecheckd,ik heb de vacuum box wel om gedraaid om dat top naar beneden wees,maar dit heeft niks geholpen.

toen ik deze voor de motor swap monteerde zag ik dat 2 vacuum slangen dicht geplet waren.deze heb ik toen vervangen,zouden die expres plat zijn geknepen vraag ik me nu af.......ook kwam uit de tis 2 een fout op de vul druk sensor,deze heb ik om gewisseld met de oude maar loopt nog steeds kl**ten stationair.

Heb je toevallig nog een andere liggen die je kan monteren ff ? het is het proberen waard.

ben weer wat info rijker.

ik heb hem gestart toen hij koud was,en toen liep hij perfect.

toen op een gegeven moment de ventilator aansprong begon hij weer te haperen en viel uit,dan kan ik hem gewoon starten,maar blijft stotteren met uitval tot gevolg,ook reageerd hij dan minder vloeiend bij gas geven,de temp binnen geeft 93 graden aan ,maar de tech 2 verspringt constant tussen 100 en 140 graden.ook met mijn oude temp sensor,als ik de stekker eraftrek geeft hij -40 aan,wat normaal is.wel zie ik dat er aan de kabels gekl**t is 1 kabel hebben ze door gesoldeerd met een kabeloog naar massa,als ik die los draai vonkt het heftig op het oog. en als die los is beginnen er relais te klikken en volgens mij maakt het stuurhuis een zoemend geluid,wel stopt de ventilator met draaien,maar ik krijg de auto dan niet meer gestart.

Heb je toevallig nog een andere liggen die je kan monteren ff ? het is het proberen waard.

Terug
Naar boven