• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20LER, Z20LEL en Z20LET met meer dan 250 pk

[rquote=1899997&tid=145005&author=Baas J.]Vmax (mijn favoriet), Klasen, EDS of die schijnbaar die gast in Kuinre (gehoord van anderen hier). Mtech is eigenlijk hetzelfde als je auto gewoon naar de sloop brengen. ;)

Vmax is donderdag van 1030 tot 1430 bezig geweest terwijl we van te voren een vaste prijs hadden afgesproken voor zeg 2 runs. Ze zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest met weet ik veel hoeveel configs. Ik raakte het zelfs zelf uiteindelijk beu omdat het zolang duurde :P Kan alleen maar klasse zeggen en m'n auto rijdt echt heerlijk nu.[/rquote]

EDS ken ik wel, maar dat is in Duitsland. Kan die V-max dan wel een mapping schrijven voor mijn Astra als deze voorzien is van een H OPC turbo, grotere injectoren en een grotere intercooler?

Op maat is natuurlijk het beste.

Heb je een internet adres? Ik kom veel tegen als ik op V-max zoek, maar geen Opel tuner.

Wat is er zo slecht aan M-tech dan?

Ik rij met z20leh injectoren, luchtmassameter, uitlaat en turbo + fmic en andere aanpassingen. Ik rij dus eigenlijk met een LEH setup, maar nog wel LET (dus LER) blok. Om op je vraag terug te komen, ja die software hebben ze ;)

Vmax schrijft een programma dat alleen voor jouw unieke auto is. Mtech overschrijft je OEM programma met een generiek programma zonder naar de fysieke en motorische staat in ogenschouw te nemen. Dat kan dus rare resultaten geven en naar je werkelijke vermogen blijft het gissen.

http://www.vmax.de/ als je m mailt noem je mijn naam maar (Jordy) scheelt misschien iets in de prijs :P

Wat foto´s..

13011137680.jpg

1301113849-750.jpg

1301113891-690.jpg

1301113914-920.jpg

1301113950-110.jpg

1301113971-090.jpg

1301113993-830.jpg

Tof, bedankt voor de foto's en info!

Heb hier even op het forum gezocht en vooral gelezen, ben weer wat wijzer geworden!

Bij V-max zie ik alleen niet de benodigde componenten op de site staan. Zijn daar misschien wel leverbaar?

Met die componenten bedoel ik: LEH turbo en grotere injectoren. Intercooler koop ik zelf los en sluit deze zelf ook aan (scheelt veel geld). De rest wil ik zelf ook monteren natuurlijk. De software is alleen een probleem omdat ik dat niet zelf kan.

Bij Klasen zag ik dat alles wel op de site stond tegen redelijke prijzen. De bank koste geloof ik € 100 p/u. Deze firma is voor mij gelijk ook het dichtste bij. Scheelt maar 30 km ongeveer, maar toch!

Ik wil wel alles bij dezelfde tuner bestellen, dit omdat dat misschien wat korting opleverd.

Nog even over M-tech: Ik heb hier zelf nog geen slechte ervaringen mee. Alleen vond ik dat hij wat meer had mogen helpen met mijn huidige storing (bobine brug).

Vmax, prima Engels.

Welke componenten heb je nodig dan? LEH turbo? Die kan je beter uit Engeland halen, bij Regal ofzo.

[rquote=1900458&tid=145005&author=Baas J.]Vmax, prima Engels.

Welke componenten heb je nodig dan? LEH turbo? Die kan je beter uit Engeland halen, bij Regal ofzo.[/rquote]

Ja, en de injectoren ook geloof ik. De turbo kost idd maar € 545,- omgerekend, daar komen dan nog wel verzendkosten bij natuurlijk. Intercooler kost bij M-tech maar € 195,-. Daar komen nog wel slangen en buizen bij.

Enig idee wat mapen/afstellen gaat kosten?

Injectoren heeft Vmax, heb ze er daar ter plekke in laten zetten. Was 150,- incl plaatsen dacht ik..

Ik heb een set gekocht (FMIC) geen zin om te klooien met buizen en slangen.

Mappen / afstellen gaat in overleg, kan je ze beter voor mailen.

[rquote=1900532&tid=145005&author=Baas J.]Injectoren heeft Vmax, heb ze er daar ter plekke in laten zetten. Was 150,- incl plaatsen dacht ik..

Ik heb een set gekocht (FMIC) geen zin om te klooien met buizen en slangen.

Mappen / afstellen gaat in overleg, kan je ze beter voor mailen.[/rquote]

Ik had injectoren voor € 199,- gezien bij Klasen. Dit is dan weer goedkoper.

Het is wel ff klooien met die slangen misschien, maar zo druk ik er mijn eigen stempel een beetje op! :D

[rquote=1900541&tid=145005&author=Baas J.]Mja, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk en goedkoper kan...[/rquote]

Goedkoper? Wat kost een complete kit dan? Wat ik heb gezien al gauw € 500,- tot € 600,-. Als ik zelf wat buizen maak en slang koop ben ik volgens mij goedkoper uit.

Dan moet je exact weten wat je nodig hebt, en dat weet je vaak niet. 1 slang zit al gauw rond 30 euro, en je hebt r vrij veel nodig.

Deze heb ik en werkt prima, ook goede kwaliteit.

Ben nog geen steek verder helaas...

Motor houdt nog steeds in en heb de laatste maanden nauwelijks tijd voor de auto gehad.

Misschien van het weekend eens kijken of ik wat kan vinden. Daarna eens kijken voor verdere tuning.

Terug
Naar boven