• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20let / m32 bak vragen

Als ik t goed heb heet de Diesel bak F40 en niet M32. Een M32 zit standaard aan t z20leh blok zoals in de Astra H OPC, de F40 op de 1.9CDTI modellen etc.

F40 zit op vectra c 3ltr diesel geloof ik, maar heb em op kenteken gefiltert en 1.7 en 1.9 diesel zijn ook m32 bakken met een andere overbrengingsverhouding, schijnt net ff beter te zijn als de opc bak met meer pkaas:thumbup

ik heb wel een klein beetje mn huiswerk van te voren gedaan, anders had ik wel weer een f28 eronder gehange, maar als ik eerlijk ben ziet die ombouwset er nie heel solide uit voor de bak, breekt natuurlijk niet voor niks het voorste bak punt uit de bak vandaan:hmmz

F40 zit op vectra c 3ltr diesel geloof ik, maar heb em op kenteken gefiltert en 1.7 en 1.9 diesel zijn ook m32 bakken met een andere overbrengingsverhouding, schijnt net ff beter te zijn als de opc bak met meer pkaas:thumbup

ik heb wel een klein beetje mn huiswerk van te voren gedaan, anders had ik wel weer een f28 eronder gehange, maar als ik eerlijk ben ziet die ombouwset er nie heel solide uit voor de bak, breekt natuurlijk niet voor niks het voorste bak punt uit de bak vandaan:hmmz

Diesel bak gaat langer door :)

Over die leh steun weet ik niks, zou kunnen.. een F28 zou ik trouwens nooit monteren.

Diesel bak gaat langer door :)

Over die leh steun weet ik niks, zou kunnen.. een F28 zou ik trouwens nooit monteren.

Precies eens kijke of ie de 250 over gaat:wors

Maar idd de f28 is geen succes is gebleken, de vorige eigenaar was ook nie zo heel blij die had de astra nog nie zo lang;)

Precies eens kijke of ie de 250 over gaat:wors

Maar idd de f28 is geen succes is gebleken, de vorige eigenaar was ook nie zo heel blij die had de astra nog nie zo lang;)

Ja ma alles went toch, mn zx10r gaat ook 299 op de teller (hij gaat niet verder):jerry

Eerst de astra ma eens rijdend krijgen, we hebben tenslotte nog geen km gemaakt:hmmz

Ja ma alles went toch, mn zx10r gaat ook 299 op de teller (hij gaat niet verder):jerry

Eerst de astra ma eens rijdend krijgen, we hebben tenslotte nog geen km gemaakt:hmmz

Neem anders ff contakt met astranomic op van dit forum die heeft een z20leh met m32 in zijn g hangen.

@baas J jouwens loopt dik harder dan 240 hoor:D

Ik heb de teller eruit gereden op de autobahn maar dat gaat al snel als je teller tot de 250 loopt.

Maar jah das tipies opel , turbo motor erin maar de standaard tellers gebruiken:jerry:jerry

Neem anders ff contakt met astranomic op van dit forum die heeft een z20leh met m32 in zijn g hangen.

@baas J jouwens loopt dik harder dan 240 hoor:D

Ik heb de teller eruit gereden op de autobahn maar dat gaat al snel als je teller tot de 250 loopt.

Maar jah das tipies opel , turbo motor erin maar de standaard tellers gebruiken:jerry:jerry

Idd ff contact opgenomen, en word me idd allemaal wat duidelijker nu. Maandag de bak weer in elkaar schroeven en diff/sperr afstellen en dan zaterdag ma eens gaan bouwen;) Tot nu toe allemaal bedankt voor de info:thumbup

Idd ff contact opgenomen, en word me idd allemaal wat duidelijker nu. Maandag de bak weer in elkaar schroeven en diff/sperr afstellen en dan zaterdag ma eens gaan bouwen;) Tot nu toe allemaal bedankt voor de info:thumbup

Mike suc6 met de opbouw van je Astra, ben heel benieuwd hoe dit zal rijden.

Je blok opbouw is dus klaar begrijp ik hieruit?

Mike suc6 met de opbouw van je Astra, ben heel benieuwd hoe dit zal rijden.

Je blok opbouw is dus klaar begrijp ik hieruit?

Ja die blok opbouw is al heel tijdje klaar, maar dat was van de coupe van mn broertje (die blauwe) Ik heb heb er nu zelf ook eentje (een zwarte) dus die staat nu weer bij de slopel geparkeerd:jerry zo blijf je lkkr bezig he.

Maar nu bijna alles compleet moet alleen nog 2 diff lagers hebben, maar tot nu toe nog niet gevonden. Alleen bij m-tech gezien. Als alles er is ma weer eens gaan bouwen;)

Ja die blok opbouw is al heel tijdje klaar, maar dat was van de coupe van mn broertje (die blauwe) Ik heb heb er nu zelf ook eentje (een zwarte) dus die staat nu weer bij de slopel geparkeerd:jerry zo blijf je lkkr bezig he.

Maar nu bijna alles compleet moet alleen nog 2 diff lagers hebben, maar tot nu toe nog niet gevonden. Alleen bij m-tech gezien. Als alles er is ma weer eens gaan bouwen;)

Hij is weer op de weg, bij 200 nog ff na zn 5:jerry maar schakeld super zon m32 bak, bedankt voor reply's

Was er overigens ook achter gekomen dat 1.9diesel assen van astra h ook passen, die zijn gebruikt nog wel te krijgen :thumbup

Terug
Naar boven