• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

z20let max pk en nm??

origineel gepost door Tom2022

oorzaak was teveel nm op het blok dus het is geen mening maar ervaring

da's vreemd, vooral omdat ze eigenlijk allemaal heel blijven. En de meeste opel dealers zullen er alles aan doen om zelf niet de schuld te krijgen.

Ja ik had vorige jaar ook mijn z20let bok opgeblazen....... 4de zuiger gesmolten. had toen eds fase 3 292pk en 502nm......

Oorzaak Klote benzine van texaco. Bij de tankstations staat soms wel 98 op de pomp maar ze verkopen je gewoon 95. als je dan in je hoge toeren komt, gaat de motor lopen pingelen.....

Na de motorschade contact gehad met eds, op verzoek van arno de auto daarheen gebracht na het opbouwen. auto heeft daar 5,5 uur op de bank gestaan Kostenloos.. uit eindelijk was het de benzine.

Dus er is altijd een oorzaak, maar geloof niet dat het zomaar aan de softwear ligt.

G~O~A~T

chippen opzich is onmogelijk om blokken op te blazen.

tenzij hij zo is afgesteld dat het gaat pingelen.

ik denk dat algehele staat van de motor,factor x speeld.

enja fase 3 zou ik niet zo raar vinden als dan een blok ploft als hij stock is met aanzijnlijke kms.

of als het een rag bak is.

dat geld net zo,voor stock als van fase 1 2 3 3,5 4 5 etc.

voor alle tuners geld er een soort vorlgorde plan voor tuning.

maar staat van je blok is echt bepalend.

wil toch even een oud topic weer leven in blazen.....

ben rond aan het kijken wat de grens is van de Z20let motor.iedereen zegt iets anders.

rij nu met V-max software (267pk/376nm VOOR montage 3" uitlaat vanaf kat) en wil binnenkort terug gaan om software aan te passen i.v.m. montage grotere FMIC.denk dat ik hem gewoon op hetzelfde vermogen laat.wil mijn zafira nog zeker 5 jaar rijden,maar heb geen zin in motorschade :o

ben al rond aan het kijken voor een reserve blok,en dit nieuw op te bouwen met gesmede zuigers,stalen drijfstangen en zuigerbodemkoeling.

zijn er mensen die dit ook gedaan hebben,en waar moet ik allemaal rekening mee houden??wat moet ik dan nog meer vervangen??

weet dat dit een kostbare aangelegenheid is en ik wil zoveel mogelijk zelf doen...

gr. deef

Dan moet je Aaron (nickname GOAT) aanspreken

Die heeft zelf zijnn blok opgebouwd/verbouwd dus weet er veel vanaf

[rquote=1867939&tid=111022&author=DEEF]thnx, hij zit ook op het OPC-forum toch?

zal eens contact met hem opnemen...[/rquote]

Yep,

dat is hij :thumbup

Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.

Met name dan de Astra G station OPC.

[rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.

Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]

Hier dan een Astra G member Station .:D

Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.

Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel

Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.

Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.

En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?

Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,

Slechte benzine

open luchtfilter

Verkorte inlaat lucht

Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.

Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:

als ik heel eerlijk ben heb ik ook niet zo'n hoge pet op van de opel"monteurs" hier in venlo...

wisten niet eens wat een MAP-sensor was :fy1

heb eerlijk gezegd wel problemen gehad met de blow-off,maar het betreft een HKS.schijnen vaker problemen te geven na chippen.

is opgelost met gesloten systeem ;)

Geweldig dat er mensen zijn die een OPC station G kunnen rijden en dan nog in Nederland. Diep deip respect. Het is mijn droom auto al jaren. Vooral lekker snel en met gezin erg handig.

Groetjes,

Jos

[rquote=1868956&tid=111022&author=gijzbed-opc][rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.

Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel

Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.

Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,

Slechte benzine

open luchtfilter

Verkorte inlaat lucht

Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:[/rquote]

[rquote=1869285&tid=111022&author=Dolby]Geweldig dat er mensen zijn die een OPC station G kunnen rijden en dan nog in Nederland. Diep deip respect. Het is mijn droom auto al jaren. Vooral lekker snel en met gezin erg handig.

Groetjes,

Jos

[/rquote]

Dan moet je een Zafira OPC nemen,

die is nog groter ;)

Ik denk dat net zo is als in het algemeen met mensen

(en dus ook monteurs) je hebt

goeie en minder goeie en/of slechte.

[rquote=1868956&tid=111022&author=gijzbed-opc][rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.

Slechte benzine

open luchtfilter

Verkorte inlaat lucht

Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:[/rquote]

Idd gewoon lekker je crossoverpipe erop houden haal je ook de 300 pk mee :D.

En van een fase 1 chip kan je blok niet stuk gaan want de dealer stel altijd je auto terug vanwegen milieu eisen.

Daarom zit ook die voorkat erop na de turbo, Milieu gelul. En ook dat buisje in het luchtfilter, schijnt met geluid en milieu te maken te hebben.....

euro 95 is echt uit den boze!!

en open luchtfilter is sowieso nutteloos,zuigt alleen warme lucht aan onder de kap en je LMM vol olie..

verkorte inlaat kun je toch inpassen in programma ECU??

[rquote=1872909&tid=111022&author=mrzuko]waarom is verkorte luchtinlaat een boosdoener dan?[/rquote]

De totale lengte van het inlaattraject heeft ook invloed op het koppelverloop. Hoe langer de totale lengte hoe meer koppel bij lagere toeren. Met het korter maken verschuif je de koppelkromme een stukje omhoog in het toerenbereik.

Dus veranderd er nog al wat!

Gr/Peter.

kijk...weer wat bijgeleerd :P

maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen??

[rquote=1872988&tid=111022&author=DEEF]kijk...weer wat bijgeleerd :P

maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen?? [/rquote]

Dus als er meer koudere lucht wordt aangezogen, gaat hij armer lopen.

Hier komt het gevaar van kapotte motors al sterk naar voren.

Dus moet er meer brandstof toe gevoerd worden.

Het eé'n veranderen en het andere niet.Tsja dan heeft opeens de tuner een fout gemaakt.(voorbeeld).

Gr. Peter.

Terug
Naar boven