• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20LET rammelt

trek anders even je carterpan ervan af.

dan kun je meteen zien/voelen of het je drijfstanglagers zijn (denk niet dat dat het is, maar even nakijken kan geen kwaad)

dat is het minste werk om te doen namelijk.

en je hoort juist een druklager als je de koppeling niet intrapt...

met intrappen verwijnt het dan

ik denk dat het "klapopvang" verenpakket van de koppelingsplaat de geest gegeven heeft. Dit is misschien wel te zien zonder demontage van de bak?

ik denk dat het "klapopvang" verenpakket van de koppelingsplaat de geest gegeven heeft. Dit is misschien wel te zien zonder demontage van de bak?

:shock:

Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar wilde wel even mijn medeleven tonen, want dit klinkt echt niet goed...

Sterkte, Ravi

:shock:

Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar wilde wel even mijn medeleven tonen, want dit klinkt echt niet goed...

Sterkte, Ravi

Bedankt allen tot nu toe, ik ga morgen (straks eigenlijk al :) ) olie aftappen en het carter demonteren kijken wat we tegen gaan komen..

Bedankt allen tot nu toe, ik ga morgen (straks eigenlijk al :) ) olie aftappen en het carter demonteren kijken wat we tegen gaan komen..

als je niets vind,

dan zit het zeker weten in de koppeling (in de bak zelf lijkt me heel erg sterk namelijk)

En kun je dus meteen verder met de bak demonteren king:

succes, en hoop dat je niet al teveel zooi tegenkomt :(

als je niets vind,

dan zit het zeker weten in de koppeling (in de bak zelf lijkt me heel erg sterk namelijk)

En kun je dus meteen verder met de bak demonteren king:

succes, en hoop dat je niet al teveel zooi tegenkomt :(

Vandaag olie afgetapt en carter verwijderd, niets geen ijzer-koper deeltjes gevonden in de olie of carterpan. Lagers zelf bekijken ging niet echt door de balans-assen zooi die er nog voor/onder hangt.

Krukas nog even rond gedraaid voel en hoor dan niets raars

Bak maar eens los halen...

Vandaag olie afgetapt en carter verwijderd, niets geen ijzer-koper deeltjes gevonden in de olie of carterpan. Lagers zelf bekijken ging niet echt door de balans-assen zooi die er nog voor/onder hangt.

Krukas nog even rond gedraaid voel en hoor dan niets raars

Bak maar eens los halen...

Nog even wat aanvullende info mbt het probleem;

Ik heb er nog max 1,5 tot 2 km mee naar huis gereden, schakelen ging wel gewoon normaal. Alleen bij afremmen op de motor voelde ik het koppelingspedaal echt bizar trillen en werd het geluid ook nog on-aangenamer dan het al is..

Nog even wat aanvullende info mbt het probleem;

Ik heb er nog max 1,5 tot 2 km mee naar huis gereden, schakelen ging wel gewoon normaal. Alleen bij afremmen op de motor voelde ik het koppelingspedaal echt bizar trillen en werd het geluid ook nog on-aangenamer dan het al is..

Je druklager is naar z'n grootje vrees ik , betekend wel dat je

bak eraf moet om 'm te vervangen.

Goede nieuws : druklager is niet zo heel erg duur.

Slechte nieuws : veel werk/arbeidsuren.

Je druklager is naar z'n grootje vrees ik , betekend wel dat je

bak eraf moet om 'm te vervangen.

Goede nieuws : druklager is niet zo heel erg duur.

Slechte nieuws : veel werk/arbeidsuren.

Wist niet dat er ook een John Deere was uitgerust met een Z20let motor.... :wtf

Wat een geluid zeg, zou hem idd net als anderen zeggen niet eens meer durven starten..

Wist niet dat er ook een John Deere was uitgerust met een Z20let motor.... :wtf

Wat een geluid zeg, zou hem idd net als anderen zeggen niet eens meer durven starten..

Als ik het zo hoor denk ik echt aan de druklager/koppeling waar iets mis gaat. Toch maar ff de bak eraf halen.

Bak zal het wel niet zijn, aangezien jouw auto niet is uitgevoerd met zo'n waardeloze m32 bak, die allemaal kapot lopen.

Terug
Naar boven