• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20LET turbo problemen....

origineel gepost door tijgetje57

waarom zou je hem laten remappen?

Is helemaal niet nodig, volgens diverse tuners.

Ik rij zelf ook met een LEH turbo rond. Is 1 op 1 uit te wisselen.

daar twijfelde ik in 't begin aan, maar na nog wat surfen gisterenavond lijkt het idd niet nodig te zijn. EDS staat er nochtans op dat dit wel gebeurt, en geeft een rpm limiet als je zonder remap wil rijden. Klinkt een beetje als een kleine leugen om je ter plaatse te kunnen overtuigen toch maar ineens voor Phase 1,2, of meer te gaan...

Ik heb in elk geval mijn EDS bestelling ge-annuleerd, en bij Courtenay besteld, want zonder de remap zijn die goedkoper en sneller (tbc).

De man van Courtenay schreef wel: "if the car is running standard boost then adjust down the actuator so that it does not make too much boost."

Heeft er iemand dat gedaan? En kan je kwantificeren hoeveel?

Op zich is het logies om te remappen turbine is grooter bij minder rpm zelfde of meer boost dan de let dus je komt benzine te kort daarvoor is de remap of je lost het idd op om je actuator losser te zetten zo dat ie gaat lekken.

Lekken nee das niet goed.

Dus nog een rede voor remap je LEH turbo optimaal gebruiken en hem dus niet op een niet rendabele manier gebruiken dan kan je net zo goed orginele let turbo monteren met oil restrictor erin.

Greetzz

Hoe kun je eigenlijk merken dat de turbo stuk is?

Rijdt hij dan erg slecht?, is dat te meten of uit te laten lezen?

Ik rij sinds kort een ZAfira OPC, mn eerste turbo auto dus ik heb er geen flauw idee van....

Defecte Opelturbo's zijn oa. te herkenen aan ; veel olie in de onderste intercoolerslang ,

roken uit de uitlaat , motor geeft geen prestatie meer en maar dan ben je al lekker gevorderd

vreemde geluiden uit de turbo zelf (schrapend geluid = uitgelopen lager)

Maar ook komen gescheurde lucht/vacuum slangen , defecte waste-gates en sensoren en

gescheurde spruitstukken voor.

Lijkt (en is) een hele lijst , maar als je normaal en regelmatig even de boel nakijkt kun je

een hoop narigheid voor zijn.

Terug
Naar boven