Ik heb een z20let 170.000 km
Deze heeft een rookprobleem.....
Indien de auto warm is gereden en hij even 2-3 min stationair draait gaat het mis.
Tijdens het stationair draaien totaal geen rookvorming, maar na het geven van een dot gas (of wegrijden) komt er eerst een pluimpje blauwe rook (olie) uit, wat opgevolgd word door een hele dikke straal witte rook. (dit is in sommige gevallen voldoende om de hele straat in de rook te zetten)
De koelvloeistof is helder en blijft strak op niveau.
Olie is vers 5W40 en word nu verbruik van bijgehouden.
Carterontluchting is schoongemaakt, oliedop trekt aan door vacuum.
Turbo is een LEH van 1300KM oud (geen olie lekkage luchtzijde)
Bougi's zijn schoon en goed.
Geen foutmeldingen van BC
Zelf denk ik aan
Klepsails, maar dan zou de auto het volgens mij altijd moeten hebben en ook bij koude start.
Zuigerveren, zou een optie zijn. (maar compressie op alle 4 13bar)
Ik houd momenteel alle niveaus van de vloeistoffen in de gaten. en rij nog steeds mee de auto om te testen.
HEEFT ER IEMAND VERDER EEN IDEE??
EN HOE KAN IK HET AANGEBODEN IDEE TESTEN.
B.V.D INGMAR
Deze heeft een rookprobleem.....
Indien de auto warm is gereden en hij even 2-3 min stationair draait gaat het mis.
Tijdens het stationair draaien totaal geen rookvorming, maar na het geven van een dot gas (of wegrijden) komt er eerst een pluimpje blauwe rook (olie) uit, wat opgevolgd word door een hele dikke straal witte rook. (dit is in sommige gevallen voldoende om de hele straat in de rook te zetten)
De koelvloeistof is helder en blijft strak op niveau.
Olie is vers 5W40 en word nu verbruik van bijgehouden.
Carterontluchting is schoongemaakt, oliedop trekt aan door vacuum.
Turbo is een LEH van 1300KM oud (geen olie lekkage luchtzijde)
Bougi's zijn schoon en goed.
Geen foutmeldingen van BC
Zelf denk ik aan
Klepsails, maar dan zou de auto het volgens mij altijd moeten hebben en ook bij koude start.
Zuigerveren, zou een optie zijn. (maar compressie op alle 4 13bar)
Ik houd momenteel alle niveaus van de vloeistoffen in de gaten. en rij nog steeds mee de auto om te testen.
HEEFT ER IEMAND VERDER EEN IDEE??
EN HOE KAN IK HET AANGEBODEN IDEE TESTEN.
B.V.D INGMAR