• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20Let wat nu?

Hey ik rijd met een astra G turbo/ z20let

mods:

-k&n CAI

-straight pipes

- remap

Heeft nu 250pk en 375nm.

Wat zijn de eerstvolgende stappen nu om nog meer vermogen te verkrijgen?

Ga een voorkatvervanger bestellen op EDS motorsport.

Nu heb ik een volledig rechte lijn, dus zonder middendemping en de gewone kat is ook al vervangen (straight pipe)

dus moet ik een precat pipe bestellen + een Zusatzflansch ?

En heeft er iemand ervaringen met hun dumpvalve?

thx!!

Ga een voorkatvervanger bestellen op EDS motorsport.

Nu heb ik een volledig rechte lijn, dus zonder middendemping en de gewone kat is ook al vervangen (straight pipe)

dus moet ik een precat pipe bestellen + een Zusatzflansch ?

En heeft er iemand ervaringen met hun dumpvalve?

thx!!

Dat zag er uit als een hks blow off op een subaru en dat klinkt altijd bruut

maar vondt/vindt zelf de blow off van Blitz toffer en mooier klinken en het past ook nog is beter bij de auto ivm de blitz op het embleem hihihi

;)

Dat zag er uit als een hks blow off op een subaru en dat klinkt altijd bruut

maar vondt/vindt zelf de blow off van Blitz toffer en mooier klinken en het past ook nog is beter bij de auto ivm de blitz op het embleem hihihi

;)

Budget zou ik op dit moment nu nog wat beschaafd willen houden. (Heb nog maar pas nieuwe job)

Zou graag toch zeker uitkomen op 300pk ofzo en 450nm.

Wat moet ik hiervoor doen en hoeveel zou dit kosten?

thx!!

Budget zou ik op dit moment nu nog wat beschaafd willen houden. (Heb nog maar pas nieuwe job)

Zou graag toch zeker uitkomen op 300pk ofzo en 450nm.

Wat moet ik hiervoor doen en hoeveel zou dit kosten?

thx!!

Als je met 300 Pk wil rijden moet je zeker wel het een en ander aanpassen in je blok.

Anders gaat het hem echt niet worden.

Uitlaat 70mm complete milltek vanaf turbo tot einde, drijfstangen staal, gesmede zuigers, volledige opbouw met ARP bouten en LEH turbo.

Daarna tunen, dan kom je een eind. Wat je ook nog kan doen is een grotere intercooler en grotere injectoren.

En als je dan helemaal lekker bezig bent. Grotere remmen, dus die van een nieuwere OPC 322mm.

Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je hem het beste opnieuw kan opbouwen. Neem dan een LEH onderblok als basis met M32 6 bak.

Omdat je geen prijs neer had gezet tot hoever jij wou gaan heb ik maar uitgepakt.

Als je met 300 Pk wil rijden moet je zeker wel het een en ander aanpassen in je blok.

Anders gaat het hem echt niet worden.

Uitlaat 70mm complete milltek vanaf turbo tot einde, drijfstangen staal, gesmede zuigers, volledige opbouw met ARP bouten en LEH turbo.

Daarna tunen, dan kom je een eind. Wat je ook nog kan doen is een grotere intercooler en grotere injectoren.

En als je dan helemaal lekker bezig bent. Grotere remmen, dus die van een nieuwere OPC 322mm.

Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je hem het beste opnieuw kan opbouwen. Neem dan een LEH onderblok als basis met M32 6 bak.

Omdat je geen prijs neer had gezet tot hoever jij wou gaan heb ik maar uitgepakt.

LEH turbo kit met injectoren en oilrestrictor bolt en koolkit.

Deze kun je ook op een highflow Dbilas spruitstuk monteren

en de inlaat van Dbilas of een ander merk gebruiken in combinatie met de 80 mm lmm.

Een 70 of 76 mm free flow uitlaatsysteem werkt met turbo's ook altijd fijn.

En natuurlijk een grotere capaciteit intercooler levert ook goede

resultaten op.

Dit brengt je met aangepaste software dicht tegen de 300 hp aan.

Daarna moet je denk ik wel inwendig dingen gaan verstevigen wil je verder.

Terug
Naar boven