• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zaffie met nukken

Zojuist de lmm vervangen, echter het nukken is er nog, even een constante snelheid rijden bij circa 1500 tpm en je geeft dan een beetje gas dan gaat hij bokken.

Ik moet wel zeggen in mindere maten dan met de oude lmm

Het terugvallen tijdens het terug schakelen is ook nog steeds aanwezig.

Maar ik voel wel verbetering bij het optrekken bij veel gas.

Dit gaat nu vloeiender, ook het gevoel dat er een molensteen achter hangt is nu weg.

Motor draait stationair rudtiger en hij blijft niet meer in toeren hangen, hij zakt nu vlot naar beneden tijden het schakelen.

Nu alleen het bokken nog op zien te lossen.

Zou het nu alleen nog een kwestie zijn om de accu een uurtje los te gooien.

Nu viel mij overigens ook op dat mijn eind demper rammelt bij stationair, en al ik er tegen aan schop.

Het zal toch niet zo wezen dat er een schot los ligt en de uitlaatgassen blokkeert.

Morgen eens een stuk rijden zonder demper??

Een nieuw bijkomend probleem.

Toeren blijft bij warme motor soms hangen rond de 2500tpm nadat ik stil sta na rijden

zakt na een aantal seconden langzaam af naar circa 500tpm en binnen twee seconden naar 800tpm.

Daarna schommelt het toerental heel lichtjes tussen de circa 850 en 750 tpm.

Als ik dan even het gaspedaal een stukje in trap en loslaat blijft hij netjes 800 tpm draaien.

En als ik vanuit stationair even het gaspedaal vlot in trap hoor je het het geluid uiteraard via de uitlaat, maar op het moment van intrappen valt er even voor een korte fractie een stilte en dan het geluid uit de uitlaat.

Aan de motor merk je op dat moment niks.

Als ik langzaam en geleidelijk het gaspedaal in trap heb ik dit niet.

Wat moet ik hier nu mee.

Mijn probleem lijkt opgelost te zijn.

Vorige week een paar uurtjes met zakhooitm aan de auto wezen stoeien.

Een software update heeft wel verbetering gebracht.

Maar werd de week erna continu geteisterd door een storingsmelding van de egr klep.

Deze was recentelijk vernieuwd voor origineel.

Maar toch de stoute schoenen aangetrokken en de oude weer terug geplaatst met open pakking.

Ondertussen alweer ruim 200km verder en geen nukken meer gehad.

Hopelijk blijft het zo.

Terug
Naar boven