• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafia 1.8 2005 Maxx Cool - Airco probleem

Al enige tijd hoor ik een wat "aanlopend" geluid als ik de Airco aanzet. Dit geluid loopt mee met het toerental vand de motor, als de airco uit is, is het geluid direct weg.

Nu komt hier de laatste tijd ook een soort van "metaalachtig of electronisch" brandluchtje bij. Ik denk dat dit van de Airco afkomt, maar weet dat niet zeker.

- Kent iemand deze problematiek?

- Wat kan het zijn?

- Ik vermoed dat het een duur onderdeel als de pomp/compressor is; is dit te reviseren, zijn er gereviseerde of "ongelabelde" onderdelen te krijgen, of is er andere minder kostbare reparatie mogelijk?

Laat het bij een airco "boer" controleren, die zijn vaak de helf goedkoper met de airco pomp dan de dealer en ze gebruiken dezelfde kwaliteit

Gisteren de boel even laten nakijken.

Het geluid komt niet bij de airco vandaan, daar hoor je alleen dat de spoelen flink ingelopen zijn, maar het geluid dat bij het inschakelen storend is, is niet het "hoge zoemende geluid" van de pomp.

het is een wat lager "resonerend" geluid dat wordt toegeschreven aan iets wat resoneerd tussen de pomp en het dashboard. Het is bij het uitschakelen van de airco ook meteen weg, dus het moet ermee te maken hebben.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn. Komt wellicht vaker voor...

Terug
Naar boven