• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira 1.6 2002 Comfort - Cruise Control

Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Zafira 1.6 uit 2002. Voor mijn gevoel een prima keuze. Toch is wel een puntje, ik ging ervan uit dat er cruise control op zou zitten, dat is dus niet het geval. Een flinke tegenvaller omdat ik hier veel gebruik van maak. Ik werd op het verkeerde spoor gezet omdat de linkerhendel wel is voorbereid op cruise control. Niet slim dus, maar ik wil graag weten wat er nodig is om alsnog de cruise control te activeren?

Kan iemand mij vertellen wat ik moet aanschaffen om de cruise control te activeren/installeren.

Volgens autoweek gegeven zou jouw Zafira inderdaad cruisecontrol moeten hebben.

Link: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=21524&id2=21525&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false; (tabblad uitrusting).

COMFORT

centrale deurvergrendeling

elektrische ramen (vanaf 8/2001)(voor) (voor & achter)

stuurbekrachtiging

cruise control (vanaf 8/2001) (vanaf 8/2001)

Volgende deze gegevens zou je toch cruisecontrol moeten hebben.

Even een test vraagje. Wanneer je jouw auto start krijg je dan op de BC (boordcomputer) de melding remlicht control?

Deze melding verdwijnend wanneer je op het rempedaal drukt of als je op de knop drukt van de BC hendel rechts (waar de ruitenwissel ook op zit).

De cruisecontrol werkt pas vanaf 30KM en hoger. Onder de 30km werkt de cruisecontrol niet.

Ik vermoed eerder een storing in de remlicht schakelaar.

Dit is een dubbele schakelaar.

Dus remlichten kunnen prima werken, maar de veiligheidskring voor de cruise control werkt dan niet.

Dit komt best vaak voor.

Dit is met een opcom te controleren.

Ik weet niet waar je vandaan komt, ik zou je hiermee kunnen helpen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven