• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira A ( '99) 1.8 16v

Opel liefhebbers,

graag zou ik willen weten wat het volgende probleem is:
Wanneer ik rijd, en ik moet stoppen, trap ik de koppeling in en gaat soms het toerental schommelen of schakelt de motor uit. ook hoor ik een hoog toerental, terwijl de toeren op ca. 8-900 draait. ( Datzelfde geluid hoor ik ook terwijl de motor net is uitgevallen en zie ik een geel lampje aangaan wat lijkt op waterkoelinglogo ???).
starten en lopen doet de Zafira wel weer na het starten.

Heb het probleem ook gehad en ik heb let wel minder dan halve liter kvs bij gevuld en er geen last meer van gehad..klinkt vreemd maar toch waar

[quote quote=18342932]Opel liefhebbers,

graag zou ik willen weten wat het volgende probleem is:
Wanneer ik rijd, en ik moet stoppen, trap ik de koppeling in en gaat soms het toerental schommelen of schakelt de motor uit. ook hoor ik een hoog toerental, terwijl de toeren op ca. 8-900 draait. ( Datzelfde geluid hoor ik ook terwijl de motor net is uitgevallen en zie ik een geel lampje aangaan wat lijkt op waterkoelinglogo ???).
starten en lopen doet de Zafira wel weer na het starten.

[/quote]

P0505 foutcode?

Deze foutmelding zou je kunnen zien wanneer je de auto uitleest met een Op-com of ander ODB uitlees apparaat.

zulke apparaten heb ik helaas niet, valt mij trouwens wel op dat wanneer ik tijdens het afremmen wacht met de koppeling intrappen tot ik zo goed als stil sta, dit probleem niet heb.

Terug
Naar boven