• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira A

Volgens mijn Zafira sleutelboek kan dit gebeuren na een banden wissel.

Dit zou na circa een tiental kilometers over moeten zijn.

Heeft te maken met het opnieuw inleren van de bandomtrek.

Zal als ik het niet vergeet morgen even opzoeken.

In mijn sleutelboek hebben ze het over Traction controle of te wel tc.

Maar volgens mij is dit het zelfde.

Inleren.

-Breng de auto op snelheid van 100-120 kmh.

-Laat de auto rechtuit rollen zonder gas en rempedaal te bedienen tot een snelheid van 70kmh.

-Herhaal deze procedure vijfmaal, daarna is in elk geval een volledige aanpassing van de banden aan het tc systeem gegarandeerd.

Ik zou zeggen probeer het eens.

@Cobus, Ok maar dat gaat niet zafira komt tot 80km en dan houd die in... Rijdt ook niet stabiel je voelt em wankelen zeg maar.

@liviu2004, Dat gaan we goed.

Bedankt beide wordt vervolgt :thumbup

@Nova, Wat vervelend en raar tegelijkertijd. Ik heb met mijn zafira a 2.2 16v bouwjaar:2002 nergens last van gehad zelf toen ik voor 225/40/18 en achter 225/35/18 had liggen tijdelijk.

Zou het niet kunnen dat per ongeluk tijdens wiel wissel tegen de stekker is gekomen waardoor deze niet 100% goed vast zit waardoor dit probleem is gekomen.

@nova.... wrote:Nu blijft de ESP knipperen en houd in als we aan het rijden zijn...

Laatst banden wissel gedaan voor dat de 18ers erop zaten niks aan de hand nou zitten de 18ers er op met de banden maat 215 v en 235 a. Zou het daar mee te maken hebben de Pitsstop op de hastelweg zegt nee.

Misschien mogelijk om de ESP te resetten via de accu pool lost te halen?

@Dolby wrote:@Nova, Wat vervelend en raar tegelijkertijd. Ik heb met mijn zafira a 2.2 16v bouwjaar:2002 nergens last van gehad zelf toen ik voor 225/40/18 en achter 225/35/18 had liggen tijdelijk.

Zou het niet kunnen dat per ongeluk tijdens wiel wissel tegen de stekker is gekomen waardoor deze niet 100% goed vast zit waardoor dit probleem is gekomen.

@nova.... wrote:Nu blijft de ESP knipperen en houd in als we aan het rijden zijn...

Laatst banden wissel gedaan voor dat de 18ers erop zaten niks aan de hand nou zitten de 18ers er op met de banden maat 215 v en 235 a. Zou het daar mee te maken hebben de Pitsstop op de hastelweg zegt nee.

Misschien mogelijk om de ESP te resetten via de accu pool lost te halen?

Zou kunnen jos waar zit die stekker dan ;)

@Nova, Mooi om te horen dat het is opgelost. Nu weer genieten van de Zafira. :wors :thumb

@nova.... wrote:Is opgelost.. achter 2 andere banden en het rijd weer als de brandweer. :thumbup

Gister ochtend even de Zafira verwend met een poetsbeurt. Nu ziet de Zafira er weer netjes uit. :thumb

zafira pas geleden een nieuwe wielnaaf gekregen lagers waren op maar daar lag het niet aan.... de bouten zaten er niet goed in :sleeping

Maar nu is alles weer goed... en de zafira verfraaid met privacy shades.

@John, Dus eigenlijk waren de wiellager niet versleten?

Privacy shades zijn erg handig houden goed de warmte tegen. En bied daarbij ook nog wat meer privacy. :thumb Heb ze zelf ook.

@nova.... wrote:zafira pas geleden een nieuwe wielnaaf gekregen lagers waren op maar daar lag het niet aan.... de bouten zaten er niet goed in :sleeping

Maar nu is alles weer goed... en de zafira verfraaid met privacy shades.

achteraf waren de lagers op zen einde...

Maar bandenboer Potters had de bouten er niet goed in zitten,

Paar dagen daarna ff in Someren geweest bij een kameraad die had nog een leuk setje velgen... 18 inch dat waren onze oude Dotz Een velg gepast toen hadden we een probleem toen we daar weg gingen reden we op 4 bouten,

dus een paar dagen daarna naar men bandenboer waar we altijd komen die heeft daar alle gaten opnieuw getapt... toen bleven er 3 goede gaten over dus de velg zat vast met 3 bouten :swear :thumbdown

dus toen moest er een nieuwe naaf opkomen.. dus vandaar ;)

Naaf is erop gezet door kameraden in Maarheeze...... mochten ze dit lezen :D

Terug
Naar boven