@Patrick v voorn wrote:@Patrick v voorn wrote:Het lijkt inmiddels wat beter te gaan, ik maak meer kilometers maar het verbruik ed wordt niet meer, eerder minder.
Dinsdag gaat hij voor de APK en laten we er even naar kijken, ook het tikken wordt aanzienlijk minder nu ik hem meer gebruik maar wil het toch even zeker weten.
Nu weer even een andere vraag, ik heb dus een zendai radio er in gezet maar nu moest vorige week de tijd een uur terug gezet worden maar zou echt niet weten hoe :hmmz :hmmz :hmmz
het instructieboekje er bij mocht niet baten :wtf
Wie kan me vertellen hoe ik de tijd terug kan zetten??
Het is een 1.6 16v uit 2005 zonder navigatie maar met cc en airco en geloof een mp30 origineel.
Nu dus een zendai v41.
Edit. Tijd staat weer goed nadat ik de Zendai er uit geflikkerd heb, klote ding.
En verbruik is in orde, nu de auto alweer een poosje dagelijks gebruikt wordt.
Het tikken is dus nog steeds irritant aanwezig en heb het nu maar eens bij wat mensen bij de opel dealer opgegooid.
Het eerste advies was om de 5w30 olie te vervangen voor 10w40, dus gedaan maar na een lekkere reis van 2weken italie met bijna 3500km op de klok er bij is het nog steeds niet veranderd.
Gisteren opnieuw naar de dealer geweest en zijn ze in het systeem gedoken of opel Nederland er niet iets over geschreven had en wat blijkt, dit type motor heeft dus vaker last van tikken en vaak ligt het aan "losliggende" delen in het inlaat spruitstuk. Repareren gaat niet en moet dus het spruitstuk vervangen worden. Kosten: alleen het spruitstuk al kost een kleine 1500 nieuw :hmmz Kostbaar geintje als achteraf dat niet het probleem blijkt te zijn.
Heeft iemand hier evt een tip voor me?
Afgelopen vrijdag toch het inlaatspruitstuk gedemonteerd aangezien blijkt dat het euvel met "losliggende" delen wel goedkoop verholpen kan worden. Met een volledige uitleg van een forum lid ben ik aan de slag gegaan. Alles weer keurig vastgezet in het spruitstuk en het spruitstuk met nieuwe pakkingen ed weer gemonteerd en nu is het tikken echt weg :wors
Kosten: ong 6 tientjes, waarvan de locktight het duurste is.
Weer wat afgerond, nu de rest.