@RISL wrote:@hennyw wrote:
ik stond elke 1,5 maand in de garage en kon dan 300 a 400 euro afrekenen.
dynamo vervangen ook gedaan bij ealer a 750 euro
vliegwiel laten vervangen, niet bij dealer maar wel 1400 euro
de latste keer hadden ze het over de verstuivers vervangen, 500 euro per stuk, zitten er 4 in.
en de dieselpomp schijnt het ook tussen de 200.000 en 250.000 km te begeven en schijnt ook heel kostbaar te zijn.
ik heb hem laten maken zodat ie weer zonder storing reed en heb hem dat zelfde weekend weg gedaan.
dat auto rijden geld kost weet ik maar dit is niet vol te houden.
ik zal wel een maandag morge zafira gehad hebben, maar voor mij NOOIT meer.
altijd heel tevreden op LPG gereden met Bi-fuels van Volvo, ook geen goedkoop merk maar geen rare dingen.
helaas worden er die niet meer gemaakt.
wilde graag een "hoge" auto maar dan met de luxe van de volvo.
kwam toen bij de zafira diesel uit.
in mijn geval de slechtste auto keuze die ik gemaakt heb.
en ik rijd pas 31 jaar auto.....
Verstuivers van €500 per stuk?
En iedere 1,5 maand in de garage voor €300/€400? Hoe lang heb je je auto gehad dan? En waarvoor stond je iedere 1,5 maand bij de dealer dan?
Ik kan niet geloven dat dat daadwerkelijk gebeurd is, die kosten gooi je toch zeker op garantie/coulance? Echt, met alle respect, maar niemand gaat toch iedere 1,5 maand zo'n bedrag bij de dealer achterlaten? Dat ligt niet aan Opel, maar aan je dealer (en ook aan jezelf, als je daadwerkelijk iedere 1,5 maand zo'n bedrag aan reparaties betaald)
of je het geloofd of niet, het is zo.
iedere keer ging het motormanagement lampje aan, al het vermogen weg en weer naar de dealer.
zelfs het roetfilter is opengemaakt en gereinigd.
en ja als je je auto niet elke dag nodig hebt kun je op je gemak rond kijken waar het het goedkoopste is.
helaas heb ik die luxe niet, auto moet het doen.
en van coulance is geen sprake, de laatste dealer merkte op dat er roestplekjes op de achterklep zaten waar ze normaal niet horen.
foto''s van gemaakt en opgestuurd naar opel nederland.
helaas ik was niet de eerste eigenaar, wel altijd bij de dealer in onderhoud geweest, maar dat maakt niks uit.
nee voor mij nooit geel (opel) diesel meer.
ik weet niet wie er nu mee rijdt maar die wens ik veel succes