Ik heb soms een probleem met de deuropener en het startstop systeem. Omdat de werking niet geheel duidelijk is, is het ook lastig om zaken uit te sluiten.
Ik heb hetvolgende reeds uitgevoerd:
- ik heb de batterijen in de afstandbediening vernieuwd.
- beide afstandbedieningen lijken aan dezelfde kwaal te lijden maar dit is niet 100% zeker.
- Ik heb een spectrum analyser en kan zien dat de transponders een signaal van 433 MHz uitzenden als je op een knopje drukt.
Vraag: Als de deur wordt bediend, moet deze automatisch ontsluiten. Dit werkt niet altijd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Volgens mij werkt dit systeem als volgt:
- Als je de deurhandle grijpt, wordt er een schakelaar bediend.
- Deze schakelaar zorgt ervoor dat er een signaal wordt uitgezonden door de auto.
- Dit signaal wordt door je transponder (die bijvoorbeeld in je zak zit) ontvangen.
- Deze transponder zendt een bericht terug met de toegangscode voor je auto.
- De sloten worden nu geopend door het systeem in de auto.
Mijn eerste vraag is eigenlijk: klopt bovenstaande
Ik heb hetvolgende reeds uitgevoerd:
- ik heb de batterijen in de afstandbediening vernieuwd.
- beide afstandbedieningen lijken aan dezelfde kwaal te lijden maar dit is niet 100% zeker.
- Ik heb een spectrum analyser en kan zien dat de transponders een signaal van 433 MHz uitzenden als je op een knopje drukt.
Vraag: Als de deur wordt bediend, moet deze automatisch ontsluiten. Dit werkt niet altijd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Volgens mij werkt dit systeem als volgt:
- Als je de deurhandle grijpt, wordt er een schakelaar bediend.
- Deze schakelaar zorgt ervoor dat er een signaal wordt uitgezonden door de auto.
- Dit signaal wordt door je transponder (die bijvoorbeeld in je zak zit) ontvangen.
- Deze transponder zendt een bericht terug met de toegangscode voor je auto.
- De sloten worden nu geopend door het systeem in de auto.
Mijn eerste vraag is eigenlijk: klopt bovenstaande