• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zafira kopen, alle hulp is welkom

2.2 16v is een amerikaans blok ;) en het blok wordt gegoten in een piepschuim mal.

Ik ben a-technisch dus mij kunnen ze alles wijs maken maar het blok gieten ze normaal niet in piepschuim lijkt mij

snap je :D

Grappig zo'n verkoper met verstand van techniek ;) Bij de Z22SE is zowel het blok als de cilinderkop van aluminium, (alle moderne Opel blokken zijn voor zover ik weet gietijzeren blok en alu kop, alleen de 2.4 uit de Antara (ook weer geen Opelblok) heeft een gietijzeren blok en kop!

Maargoed de aluminium blokken worden niet in piepschuim gegoten maar in zand: ze hebben een vorm van inderdaad piepschuim, in dit geval het motorblok, dit wordt in een gietblok geplaatst en de omliggende ruimtes worden gevuld met gietzand, men gaat gieten en het piepschuim smelt weg/verdampt en het vloeibaar aluminium komt ervoor in de plaats. (daarom ziet het gietsel eruit als piepschuim maar dat is alleen de buitenkant)

Grappig zo'n verkoper met verstand van techniek ;) Bij de Z22SE is zowel het blok als de cilinderkop van aluminium, (alle moderne Opel blokken zijn voor zover ik weet gietijzeren blok en alu kop, alleen de 2.4 uit de Antara (ook weer geen Opelblok) heeft een gietijzeren blok en kop!

Maargoed de aluminium blokken worden niet in piepschuim gegoten maar in zand: ze hebben een vorm van inderdaad piepschuim, in dit geval het motorblok, dit wordt in een gietblok geplaatst en de omliggende ruimtes worden gevuld met gietzand, men gaat gieten en het piepschuim smelt weg/verdampt en het vloeibaar aluminium komt ervoor in de plaats. (daarom ziet het gietsel eruit als piepschuim maar dat is alleen de buitenkant)

bedankt voor de info, heb het direct door gestuurd naar hun!

heb je hier zelf de onderhoud aan gedaan?

@harrynijhof wrote:http://www.wolvestrading.nl/auto_s/opel/zafira/opel_zafira_elegance-750300.html

Leuke zwarte Zafira.

En dan heb ik er nog eentje, bij een officiele Opel dealer.

Deze heb ik persoonlijk nog nagekeken, mankeert niets aan, zitten nieuwe banden op, nieuwe aircokoeler, nieuwe remleidingen wat ook een kwaal is bij die Zafira's, en tevens een nieuwe accu.

http://www.wolves-autoservice.nl/SITE/voorraad/occasions/2/opel/zafira/opel_zafira_elegance_1_8_16v-730074.html

bedankt voor de info, heb het direct door gestuurd naar hun!

heb je hier zelf de onderhoud aan gedaan?

@harrynijhof wrote:http://www.wolvestrading.nl/auto_s/opel/zafira/opel_zafira_elegance-750300.html

Leuke zwarte Zafira.

En dan heb ik er nog eentje, bij een officiele Opel dealer.

Deze heb ik persoonlijk nog nagekeken, mankeert niets aan, zitten nieuwe banden op, nieuwe aircokoeler, nieuwe remleidingen wat ook een kwaal is bij die Zafira's, en tevens een nieuwe accu.

http://www.wolves-autoservice.nl/SITE/voorraad/occasions/2/opel/zafira/opel_zafira_elegance_1_8_16v-730074.html

Nee, deze is dealeronderhouden!

Toen deze werd ingeruild, is er een verkoopcheck opgedaan.

De reden dat deze niet de handel is in gegaan, is dat de technische staat zo goed is.

Nee, deze is dealeronderhouden!

Toen deze werd ingeruild, is er een verkoopcheck opgedaan.

De reden dat deze niet de handel is in gegaan, is dat de technische staat zo goed is.

dank jullie allemaal voor de info en tijd die jullie erin hebben gestoken.

maar helaas het is geen opel geworden, na alle reactie's en Zafira, die we gezien hebben is het uit eindelijk een volvo geworden.

ik wil er verder nie over praten -offtopic :cry :cry :cry

de volvo heeft meer optie's dan eeen opel :cry :cry :cry

dank jullie allemaal voor de info en tijd die jullie erin hebben gestoken.

maar helaas het is geen opel geworden, na alle reactie's en Zafira, die we gezien hebben is het uit eindelijk een volvo geworden.

ik wil er verder nie over praten -offtopic :cry :cry :cry

de volvo heeft meer optie's dan eeen opel :cry :cry :cry

Terug
Naar boven