• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira opc gebruikt veel motorolie

Opel schrijft geen 5W30 voor de zafira OPC.

Dit doen ze er alleen maar in omdat het erin kan. PERIOD

Dat scheelt gewoon geld, of je nu 1 bulk moet plaatsen of je moet er 4 plaatsen.

Ga maar eens kijken bij Castrol, Shell of Kroon op de website.

Het betreft gewoon de codering van de olie en de additieven en dergelijke.

Dit is ook de reden dat ik mijn eigen olie wissel.

@ ricardo69: Maar jouw olie blijft nu even dik op een lagere/hogere temperatuur. Daarom loopt deze er nu niet uit. Maar als hij deze gaat verbranden moet je wel gaan denken aan een revisie heb gelezen.

Hallo, mijn vorige opel dealer gebruikte altijd 10w40, maar sinds vorige jaar heb ik een andere opel dealer. Hij gebruikt 5w30. Sindien gebruikte de motor veel olie. Ik heb een melding hiervan gemaakt en bij de volgende grote beurt heeft hij 10w40 gebruikt. Sindsdien nooit meer problemen gehad.

Het probleem was de dealer bekend, en daarom adviseren ze 10w40. De olie is iets dikker.

Hallo olie minnend OPC land.

Ik gebruik al jaren 5W50 full synth.Kendall en ververs eens in de 3 jaar en nog steeds verbruikt het motortje niets

Maarja ik rij er natuurlijk maar weinig mee:agent

Behalve af en toe een circuit dag of een cannonball run:o

Maar een 5W30 good dear!!! no wayyyy.

Terug
Naar boven