• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zafira opc zlet laten tunen ?

@opeltje2 Het is niet dat je wat zegt, wat niet gewaardeerd wordt! ;) Alleen het bedrijf wat je aanraadt wordt aan de tand gevoeld. Lijkt me niet meer dan eerlijk om gewoon kritisch te zijn. levert uiteindelijk de beste resultaten op en heeft iedereen wat aan in de toekomst.

En nu ben ik wel benieuwd :D

Hebben ze daar nou een rollerbank of niet????

Sorry opeltje2 maar dit is teslotte ook een discusie-forum, ook jouw mening wordt op prijs gesteld

maar hoe kun je in hemelsnaam maatwerk leveren zonder rollenbank?

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat doen.

@kaneel

Ok, dankje.

Ze hebben niet zelf een rollenbank, maar kunnen gebruik maken van een rollenbank van een conculega in eindhoven.

@turbo

Ik wil je wel uit de droom helpen dat tuners hun software op de rollenbank maken. Een rollenbank is een goed objectief meetmiddel van vermogen en trekkracht (zonder luchtweerstand).

Hoe doen ze het dan? Bij RS vragen ze goed vantevoren wat voor een tuning je precies verwacht. Na elke tuning aanpassing testrijden zij met de auto (met diagnoseapparatuur aan boord + hebben ook zo'n gtech), totdat ze de juiste tuning hebben gevonden. Net zoals jij zelf doet om te kijken of de tuning je bevalt... Zij vragen daarom de auto een volle dag. Na een half uurtje buiten staan kun je vergeten.

Als je later de auto komt ophalen, en vervolgens zelf hebt getest, en nog kleine aanpassingen wilt, passen ze dat ter plekke aan. Ze laten je gewoon zien wat ze aanpassen in de software en leggen het ook nog uit. Die gasten die files inkopen kunnen dat simpelweg niet.

@opeltje2 Het is niet dat je wat zegt, wat niet gewaardeerd wordt! ;) Alleen het bedrijf wat je aanraadt wordt aan de tand gevoeld. Lijkt me niet meer dan eerlijk om gewoon kritisch te zijn. levert uiteindelijk de beste resultaten op en heeft iedereen wat aan in de toekomst.

En nu ben ik wel benieuwd :D

Hebben ze daar nou een rollerbank of niet????

Kijk dit zijn de reacties die ik graag zie!

Ik weet dat ze de files niet op de rollenbank schrijven, maar als ik zie hoe mijn wagen meerdere dynoruns heeft gemaakt met snelheden

die absoluut niet verantwoordelijk zijn op de openbare weg en is het wel erg riskant om 200++ kmu te rijden met een laptopje op je schoot.

intussen zal de tuner niet 100% verzekerd zijn in een vreemde zijn wagen.

en hoe weet je dat ze de beloofde pk's geven, dat wil ik zwart op wit.

@kaneel

Ok, dankje.

Ze hebben niet zelf een rollenbank, maar kunnen gebruik maken van een rollenbank van een conculega in eindhoven.

@turbo

Ik wil je wel uit de droom helpen dat tuners hun software op de rollenbank maken. Een rollenbank is een goed objectief meetmiddel van vermogen en trekkracht (zonder luchtweerstand).

Hoe doen ze het dan? Bij RS vragen ze goed vantevoren wat voor een tuning je precies verwacht. Na elke tuning aanpassing testrijden zij met de auto (met diagnoseapparatuur aan boord + hebben ook zo'n gtech), totdat ze de juiste tuning hebben gevonden. Net zoals jij zelf doet om te kijken of de tuning je bevalt... Zij vragen daarom de auto een volle dag. Na een half uurtje buiten staan kun je vergeten.

Als je later de auto komt ophalen, en vervolgens zelf hebt getest, en nog kleine aanpassingen wilt, passen ze dat ter plekke aan. Ze laten je gewoon zien wat ze aanpassen in de software en leggen het ook nog uit. Die gasten die files inkopen kunnen dat simpelweg niet.

Kijk dit zijn de reacties die ik graag zie!

Ik weet dat ze de files niet op de rollenbank schrijven, maar als ik zie hoe mijn wagen meerdere dynoruns heeft gemaakt met snelheden

die absoluut niet verantwoordelijk zijn op de openbare weg en is het wel erg riskant om 200++ kmu te rijden met een laptopje op je schoot.

intussen zal de tuner niet 100% verzekerd zijn in een vreemde zijn wagen.

en hoe weet je dat ze de beloofde pk's geven, dat wil ik zwart op wit.

Mijn vader is de eigenaar van (een van) de grootste rollebank fabrikanten van nederland (ga de naam niet noemen) die ook zelf hun software maken waar de bank op draait. als ik het wel eens met hem over dat chippen heb dan zegt hij ook dat sommige tuners je 30pk extra geven en daarna hun software aanpassen en een uitdraai maken dat hij 60pk extra heeft gekregen. jij voelt dat je auto een stuk sneller is en je gaat er maar van uit dat het 60pk is.

komt vaak genoeg voor dat er van die mensen aankomen met een uitdraai dat hun auto 400pk heeft, en op de bank blijkt dat het er maar 300-350 zijn

bedoel maar dat je het nooit 100% zeker weet wat er is gebeurt.

de ene testbank is de andere ook niet, de dagelijkse temp. ook niet, dag geloof ik tot zover.

het lijkt mij stug dat er zover je besodemieterd kan worden van 400-nep naar 300-real pk, iedere testbank is toch wel geijkt lijkt mij

Mijn vader is de eigenaar van (een van) de grootste rollebank fabrikanten van nederland (ga de naam niet noemen) die ook zelf hun software maken waar de bank op draait. als ik het wel eens met hem over dat chippen heb dan zegt hij ook dat sommige tuners je 30pk extra geven en daarna hun software aanpassen en een uitdraai maken dat hij 60pk extra heeft gekregen. jij voelt dat je auto een stuk sneller is en je gaat er maar van uit dat het 60pk is.

komt vaak genoeg voor dat er van die mensen aankomen met een uitdraai dat hun auto 400pk heeft, en op de bank blijkt dat het er maar 300-350 zijn

bedoel maar dat je het nooit 100% zeker weet wat er is gebeurt.

de ene testbank is de andere ook niet, de dagelijkse temp. ook niet, dag geloof ik tot zover.

het lijkt mij stug dat er zover je besodemieterd kan worden van 400-nep naar 300-real pk, iedere testbank is toch wel geijkt lijkt mij

@DeMeistah

Ik heb idd wel eens van die pretbanken gehoord maar bij mij hebben ze ook een meting gedaan voor het chippen,

dit lag ook ietsjes boven de fabrieks-opgave (nu was de wagen wel in top-conditie, nieuwe olie/bougies/filter enz)

maar als daar 30pk verschil in zo'n bank zit zul je denken dat je auto al gechipt was bij de eerste run.

@DeMeistah

Ik heb idd wel eens van die pretbanken gehoord maar bij mij hebben ze ook een meting gedaan voor het chippen,

dit lag ook ietsjes boven de fabrieks-opgave (nu was de wagen wel in top-conditie, nieuwe olie/bougies/filter enz)

maar als daar 30pk verschil in zo'n bank zit zul je denken dat je auto al gechipt was bij de eerste run.

@turbosix wrote:@DeMeistah

ik bedoel niet in de bank, maar dat ze puur de software aanpassen dat hij andere waardes aangeeft. bijvoorbeeld 30pk meer als dat het zou moeten zijn.

@turbosix wrote:@DeMeistah

ik bedoel niet in de bank, maar dat ze puur de software aanpassen dat hij andere waardes aangeeft. bijvoorbeeld 30pk meer als dat het zou moeten zijn.

bedoel je soms de software die de uitdraai maakt? het was me niet helemaal duidelijk...

meestal hebben ze een grote monitor naast de bank hangen zodat je live mee kunt kijken toch?

bedoel je soms de software die de uitdraai maakt? het was me niet helemaal duidelijk...

meestal hebben ze een grote monitor naast de bank hangen zodat je live mee kunt kijken toch?

@turbosix wrote:bedoel je soms de software die de uitdraai maakt? het was me niet helemaal duidelijk...

jep dat bedoel ik, maar ze kunnen voor een dynorun de waardes veranderen, dat hij altijd 30 meer aangeeft (of een ander getal) dan de werkelijke pk's. zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ze kunnen het en ze zullen maar al te graag die ene tuner willen zijn die er net wat meer pk's uit krijgt dan een andere. je kunt idd live meekijken maar je zult er niks van zien, beste wat je kunt doen is na het chippen en de dynorun ergens anders nog een run laten doen om te vergelijken. weet je het in ieder geval zeker, er word genoeg mee geknoeit, kwam laatst iemand met een subaru met een grote mond ja ik heb 346 pk en dit en dat, bleek dat het er net 300 waren, nog steeds veel. maar niet wat je word beloofd als je 500 euro afrekent bij je tuner; ;)

Terug
Naar boven