• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zeer hoge benzine verbruik 1.8 liter eco

zeer hoge benzine verbruik 1.8 liter eco

hallo, ik heb sinds kort een opel astra uit bj 1998 met een eco tec 1.8 liter, verder wat er aan veranderd is dat ik zie is een grootre uitlaat en een power filter van kn, alleen het enige probleem is dat hij veel te veel benzine verbruikt word er gek van op 23 liter kan ik niet eens 100 km halen. echt heel raar ook als ik ik op snelweg rijdt 100 km per uur in zijn 5e versnelling dan zie ik heb gewoon die benzine tank- wijzer leeg lopen, maar zover ik weet heb ik geen lekkage.

maar buiten dat is het een pracht auto!

kan ie mand mij a.u.b. helpen

Eehhh 23liter op 100km is bijna 1op4, dat het apparaat nog rijdt dan joh.

Dat ding moet fantastisch zwart roken op deze manier

Willem

jup doe ook 1 op 11 met de V6

maarreuh je zal serieus op zoek moeten naar motorwaarden met proffesionele uitlees apparatuur.

willem

denk dat je toch is onder de auto moet gaan kijken voor lekkage doe dit wel met draaiende motor anders draait je benzine pomp niet.

23 ltr op 100km moet lekkage zijn anders wat men hierboven ook al zegt moet er gewoon een zwarte wolk achter de auto hangen

Zegt je boordcomputer 23 liter op 100km????

Reken het zelf eens uit, tank vol, 100km rijden en dan weer tanken, gereden kilometers delen door het aantal liters en je weet je echte verbruik!!

weet je zeker dat je geen lekkage heb ik had vorige week nog last van een bezinefilter die doorgerot was dat zag je alleen maar met draaiende motor toen had ik ook het zelfde verbruik ongeveer als wat jij heb

Waarschijnlijk toch iets met je nieuwe filter te maken, ringetjes e.d. goed er onder zitten? Misschien een/twee/drie/vier injectoren defect? Heb bij een andere auto wel eens een doorsproeiende injector gehad, word hij ook niet zuiniger van.

ja maar 1 op 5??

Mijne ging met een kapotte (doorsproeiende injector) van 1 op 11 gemiddeld naar 1 op 9 gemiddeld (V6)

Willem

Lijkt mij dat je een benzine lek toch wel moet ruiken!!!!!!

Maar ik denk dat het tijd wordt voor RRINO oom weer eens van zich te laten horen!!

Terug
Naar boven