• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zeer hoog olieverbruik Z1.2XE

Turill

Post weinig
Hey allen,

Ik heb een Corsa C met een 1.2 en mijn olieverbruik is echt gigantisch. Na kilometertje of 500 a 600 (ongeveer denk ik) is het oliepijl alweer zo laag dat je er niet mee door zou moeten rijden.

Nu komt er redelijk wat blauwe rook uit bij het starten en is het blokje waarschijnlijk door de vorige eigenaar ook aardig doorgetrapt (gezien de 'sportieve' toevoegingen aan de auto) dus ik vraag me af wat er mee is. Hij staat nu bij de garage en hij wist niet of het nog wel verstandig zou zijn om in dit blok te investeren, ketting zou vervangen moeten worden en wat revisie en ik denk zelf iets van koppakking, maar dat zou toch niet duurder zijn dan een heel nieuw blok? Hij heeft 174.000 gelopen maar met dit olieverbruik wil ik niet voor altijd blijven doorrijden.

Iemand tips, ervaringen etc?

Alvast bedankt :)

Oja mods, als dit beter in het Ecotec forum past graag verplaatsen ;)

Het ligt er wel aan waar je het doet, of zelf doet.

Ik heb in mn gsi toen een ander blok laten leggen, en ik was 2600 kwijt...

En heb nog steeds lekkende klepseals, en een licht olie verbruik.

En reviseren kan je voor minder dan dat bedrag. En dan heb je een vers blokkie terug.

Als ik het zo hoor kun je er beter een andere motor in gooien, revisie, ketting koppakking is niet bepaald goedkoop.

Er zijn wel motoren met garantie te koop, lijkt me dat een betere optie.

1 op 1 overzetten is niet heel moeilijk dus misschien dat een forumlid in de buurt je kunt helpen?

Aan de andere kant: hoeveel kan je er nou op achteruit gaan?

De staat van het huidige blok is nou ook niet echt geweldig en normaalgesproken zijn die blokjes tot het einde van hun leven goed. Redelijk bulletproof, zeg maar.

Dat is wel een idee maar wat je zegt, geen idee hoe dat blok eraan toe is. En bij zo'n vervanging is het wel de bedoeling erop vooruit te gaan ;)

Dit is echt zoiets van, hoeveel geld steek je nog in de auto. Zou 'm haast verkopen en een nieuwe wagen kopen ;/

Lokale sloperijen bellen.

Ben je vaak goedkoper uit.

Ik had geluk met een astra g blok voor 350 euro met 3 maanden garantie die volgens de bon aanzienlijk minder gelopen had dan die van mij.

Nou moet ik wel zeggen dat er altijd een geluks factor bij komt kijken.

Je kan natuurlijk niet in het hartje kijken van zo'n blokkie.

Klein gunnewiek staat best goed bekend volgens mij dus dan valt me dat nog mee. Plaatsen zal iets van 500 (?) zijn zwart.

Terug
Naar boven